×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات ۳۷/۵ میلیون دلاری شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور در سال سخت اقتصادی

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه معدنی و صنعتی “صبانور” (سهامی‌عام) مورخ ۲۹/۰۳/۱۴۰۳در محل مجموعه فرهنگی تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور۸۹/۵۵درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای دکتر قائمی راد بود، که جنابان یحیوی و رادمهر در مقام نظار اول و دوم و همچنین مهندس موسوی،مدیر عامل شرکت در مقام دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به۲۹/۱۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۲۱۶۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.
به گزارش اقتصادطلایی،مهندس موسوی ،مدیر عامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با بیان اینکه در سال مالی مورد گزارش، شرکت در سه محدوده اکتشافی بوکان، یزد و سیرجان برنده شده ،خاطر نشان کرد:دو پارت از تجهیزات خارجی کارخانه گندله‌سازی وارد کارخانه گندله‌سازی یک میلیون تنی بیجار شده است.

وی با بیان اینکه شرکت در سال مالی مورد گزارش ۳۷/۵ میلیون دلار صادرات انجام داده است،تصریح کرد:اکتشافات تفضیلی معادن موجود و توسعه معادن جدید در دستور کار است.

موسوی با اشاره به اینکه ظرفیت پروژه گلالی به ۲/۵ میلیون تن افزایش پیدا کرده است،اذعان کرد:محل اجرای پروژه را جابه‌جا کردیم ،همچنین قراردادها منعقد شد و این زمین را به نزدیک‌ترین محدوده به معدن منتقل کردیم.

مدیر عامل “کنور” با تاکید بر اینکه طرح توجیهی فاز سوم شهرک ۲/۵ میلیون تنی در بیجار آماده شده است،افزود :فاز دوم پروژه گلالی در حال تهیه اسناد است و به محض آماده شدن، نتیجه را اعلام می‌کنیم ؛پیش‌بینی ما این است که اواخر تیرماه، افزایش سرمایه شرکت به ثبت برسد.

موسوی با اشاره به اینکه پیش‌بینی ما از زمان شروع بهره‌برداری پروژه گلالی، پاییز ۱۴۰۵ است ،ادامه داد : مدت زمان بهره‌برداری از پروژه ۲۰ سال خواهد بود ؛،همچنین گفتنی است ،پروژه گلالی تاکنون ۴/۵درصد پیشرفت فیزیکی واقعی داشته است. همچنین قرارداد دستگاه سنگ شکن ژیراتوری با ظرفیت ۵ میلیون تن برای این پروژه نهایی شده است.

مدیر عامل “کنور “افزود : در حال پیشبرد ۱۱ مورد برنامه تأمین مالی هستیم که یکی از آن‌ها عبارت است از اقدامات در جریان به‌منظور تأمین مالی به مبلغ ۵۰میلیون یورو از بانک تجارتی ایران و اروپا. در این راستا، جلسات بین شرکت و بانک برگزار و درخواست اولیه به بانک ارجاع شد ؛همچنین درخواست مدارک و مستندات توسط بانک به شرکت ارجاع و مستندات در مرحله تدوین و ترجمه برای ارائه به بانک است.

موسوی با اشاره به اینکه اقدامات اخذ تسهیلات سرمایه در گردش به میزان ۵هزار میلیارد ریال از بانک ملی در جریان است،اظهار داشت: برنامه افزایش سرمایه مجدداً در سال ۱۴۰۳ در دستور کار است و در حال تهیه طرح توجیهی افزایش هستیم. احتمالا مبلغ تقریبی آن ۶۰هزار میلیارد ریال خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای اخذ تسهیلات از محل اعتبار صندوق توسعه ملی، مذاکرات اولیه با بانک‌های تجارت و ملی انجام شده و در مرحله ارجاع طرح‌های توسعه‌ای به صندوق برای اخذ تأییدیه‌های لازم هستیم،خاطر نشان کرد:طرح مولدسازی کلوخه‌های استخراجی سنوات قبل و درخواست تأمین نیاز ارزی طرح‌های پیشران صنایع معدنی در سال ۱۴۰۳ از بانک ملی در دستور کار است.

مدیر عامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور با تاکید بر اینکه پیش‌بینی از زمان بهره‌برداری پروژه گندله‌سازی یک میلیون تنی شرکت صبا امید غرب خاورمیانه شهریورماه ۱۴۰۴ است و پروژه تاکنون ۵۰درصد پیشرفت داشته است،خاطر نشان کرد:انتشار ۱۰هزار میلیارد ریال اوراق از بانک تجارت در دستور کار بوده و در مرحله تصویب هیأت‌مدیره بانک به‌منظور اخذ موافقت اصولی هستیم.

وی افزود :برای مولدسازی کلوخه‌های استخراجی سنوات قبل، در برنامه اولیه دو میلیون کلوخه معدن شهرک را در نظر داریم.
گفتنی است در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت توسعه با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۱۶۰ ریال سود تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true