×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
دوده در اوج قدرت صادراتی   

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس با حضور ۸۱.۳درصدی سهامداران در تاریخ ۱۸/۰۲/۱۴۰۳  در مجتمع فرهنگی تلاش برگزار شد.

به گزارش اقتصادطلایی، کدخداشهریاری، مدیر عامل شرکت دوده صنعتی پارس با بیان اينكه در سال مال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲، سهم شدوص از تولید دوده در کشور ۳۷هزار و ۱۲۷ تن بوده است،تصریح کرد:درخصوص تقاضای دوده در خارج، برآورد بازار هدف منطقه‌ای شامل اروپای شرقی، آسیای جنوب شرقی، آسیای میانه و آفریقا حدود ۱.۴ میلیون تن است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال مالی مورد گزارش، نحوه رفع تعهد ارزی صادرات شرکت‌ها تغییر پیدا کرد،خاطر نشان کرد:به همین دلیل نسبت به سال مالی قبلی کاهش صادرات داشتیم‌.

مدیر عامل شدوص در ادامه اظهار داشت:پیش‌بینی می‌شود واردات دوده‌های خاص در سال ۱۴۰۳ در حداقل مقدار یعنی زیر ۱۰۰۰ تن در سال و میزان صادرات کشور به حدود ۷۰هزار تن برسد،همچنین فروش محصولات به میزان ۳۹هزار تن در سال پیش‌بینی شده است.

کدخدا شهریاری با اشاره به اینکه برای سال ۱۴۰۳ برآورد می‌شود ۱۰هزار تن از محصولات تولیدی به بازارهای هند، پاکستان ترکیه و اروپا صادر کنیم ،اذعان داشت: ایجاد نمایندگی فروش در کشورهای هدف صادراتی در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه پروژه بومی‌سازی کیسه فیلترهای فایبر گلاس با پوشش PTFE از طریق شرکت دانش بنیان ایرانی آزاد فیلتر انجام شد که از خروج ۴۰۰هزار یورو از کشور جلوگیری کرد،تصریح کرد:تولید دوده جدید شبه پرینتکس جهت تولید مستربچ PE-100 مجتمع‌های پتروشیمی از اقدامات شرکت در سال مالی مورد گزارش است و در حال حاضر در مرحله دریافت تأییدیه از شرکت NPC هستیم.
شهریاری ضمن اشاره به این که کاهش ضریب مصرف به دلیل تغییر و اصلاح تکنولوژی و همچنین تغییر خوراک و روش‌های تولید بوده،افزود :قیمت‌گذاری دوده براساس ضرایب و سودی معمولی است؛ به نحوی که ایراد حاکمیتی به آن گرفته نشود.

مدیر عامل شرکت دوده صنعتی پارس در خصوص اینکه طرح توسعه فاز ۴ تهیه شده ،تصریح کرد:بعد از دریافت مصوبه شستا تأمین تجهیزات و اجرا شروع می‌شود ،همچنین تأمین مالی این پروژه ۳۰درصد از طریق افزایش سرمایه و ۷۰درصد از طریق وام خواهد بود ؛چرا که از زمان شروع تا بهره‌برداری پروژه طرح توسعه فاز ۴ تقریباً ۲ سال طول می‌کشد.

وی افزود:در سال مالی مورد گزارش، نرخ فروش داخلی ۴۸ تومان و نرخ فروش صادراتی ۴۵ تومان بود و این اختلاف به دلیل این است که ارزها را بعد از ۲۰ روز تا یک ماه بعد از صادرات به‌صورت کوتاژ در بازار عرضه می‌کنیم همچنین  دلار به‌صورت کوتاژ با واردات کنندگان در سامانه نیما در حال معامله است.

گفتتی است، در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت دوده صنعتی پارس با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۷۰ تومان سود تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true