×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت ایجاد تحول کیفی در تحقق توسعه دریامحور/ نیاز ۲۰ میلیارد دلاری برای ساخت و‌ تجهیز ناوگان دریایی کشور

دبیر شورای عالی صنایع دریایی با تاکید بر تحول کیفی در تحقق توسعه دریامحور، گفت: نیاز کشور در حوزه ساخت به منظور تامین ناوگان معادل ۲۰ میلیارد دلار است.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از مانا، سالاری در نشست ویژه اعضای شورای مدیران ارگان‌های دریایی کشور که با حضور برخی مسئولین و مقامات کشوری ذی‌ربط در محل سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، اظهار داشت: تحقق توسعه دریامحور نیازمند توجه به زیست‌بوم‌ها، شکل‌گیری زنجیره ارزش و ایجاد کسب‌وکار هستیم و اگر این اتفاق رخ ندهد و از فعالیت‌های پروژه‌ای فاصله‌ نگیریم، نمی‌توانیم در مسیر تحقق سیاست‌های کلی توسعه دریامحور موفق باشیم.

وی ادامه داد: باید از خام‌فروشی فاصله بگیریم و نقطه آغازین رونق صنایع دریایی در گرو صنعت ساخت است و تا زمانی که نتوانیم سفارش کار داشته باشیم و در تراز جهانی تولید کنیم به توسعه دریامحور دست نخواهیم یافت.

دبیر شورای عالی صنایع دریایی با تاکید بر اینکه ابتدا باید نیاز بزرگ کشور در حوزه ساخت که ۲۰ میلیارد دلار آن در حوزه ناوگان است را رفع کنیم، عنوان کرد: طی ۱۰ سال آینده ۱۰۰ میلیارد دلار پروژه ساخت پیش روی کشور است، بنابراین نباید نسبت به مسئله بی‌تفاوت باشیم و صنعت داخلی باید بتواند در این مسیر گام بردارد و نیازمند شناسایی نقاط ضعف و پاشنه آشیل‌ هستیم و باید در مسیری حرکت کنیم که صنعت ساخت در حوزه دریا را فعال سازیم و بتوانیم شاهد توسعه صنعت در کشور باشیم.

سالاری با اشاره به اینکه تمرکز در شورای عالی صنایع دریایی بر پروژه‌های پیشران صنایع دریایی در کشور در کارگروه‌های مختلف است، تاکید کرد: با ارگان‌های دریایی تعامل بسیار مطلوبی داریم و باید با همکاری فعالیت‌های خود را پیش ببریم و در مسیری حرکت کنیم که در نهایت به رشد و تعالی کشور در حوزه دریایی منجر شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true