×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - 21 شهریور - 1404  
true
true
نایب رییس انجمن کشتیرانی ایران مطرح کرد: تردد شناورهای ایرانی در ولگا؛ اتفاقی مثبتی برای حمل‌ونقل دریایی کشور

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با اشاره اینکه تردد شناورهای تحت پرچم کشور در ولگارود را اتفاقی مثبت برای حمل‌ونقل دریایی کشور دانست و گفت: جابجایی کالا از این مسیر، قیمت‌نهایی و مدت زمان حمل‌ کالا به اروپا را کاهش می‌دهد.
به گزارش اقتصادطلایی محمد نیک‌پی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره توسعه تبادلات تجاری ایران و روسیه از طریق حمل‌ونقل دریایی به ویژه از مسیر دریای خزر و ولگارود و نیز ضرورت فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی ایران، اظهار داشت: در صورتی که تردد شناورهای تحت پرچم ایران بتوانند در ولگارود تردد داشته باشند اتفاق خوشایندی برای حمل‌ونقل دریایی کشور رقم خواهد خورد، بنابراین باید تمام تلاش خود را به منظور رقم خوردن شرایط مطلوب در این راستا به کار گیریم.

باید تردد شناورهای ایرانی در ولگا بالفعل شود

وی ابرازامیدواری کرد رویکرد دولت روسیه در خصوص تردد شناورهای تحت پرچم ایران در ولگارود بالفعل شود .

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران اضافه کرد: البته به دلیل شرایط اقلیمی روسیه و سرمای این کشور، امکان تردد همیشگی در طول سال برای شناورها و کامیون‌ها وجود ندارد.

به گفته وی، در طول زمان باید تعداد شناورهای تحت پرچم متردد خود به ولگا رود را افزایش دهیم و سهم بازار کشور را در اروپا بیشتر کنیم.

مزیت اقتصادی مسیر شمالی ایران برای انتقال کالا به اروپا

نیک‌پی افزود: تردد از مسیر ولگا رود قیمت تمام شده کالا و مدت زمان حمل آن را به اروپا کاهش می‌دهد و به طور حتم این مسیر برای جابجایی کالا از مسیر جنوبی کشور، کانال سوئز و خلیج فارس دارای مزیت است.

وی همچنین در مورد راه‌اندازی و فعالیت شناورهای رو-رو در بنادر شمالی کشور با توجه به اعلام آمادگی دولت روسیه در تامین شناور، گفت: فعالیت شناورهای رو-رو در دریای خزر برای ایران امری حیاتی است و دسترسی آسان‌تری برای کامیون‌ها ایجاد می‌کند.

نایب رییس انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران با تاکید بر اینکه فعالیت شناورهای رو-رو موجب می‌شود کالا و محصولات با هزینه کمتری وارد خاک روسیه و اروپا شوند، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خطوط شناورهای رو-رو موجب کاهش هزینه و زمان می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کنترل بیش از ۹۰ درصد شناورهای رو-رو در دریای خزر متعلق به روسیه است و اگر بتوانیم شرایطی را فراهم کنیم که شاهد فعالیت شناورهای رو-رو از مسیر بنادر شمالی کشور باشیم به طور حتم اتفاق بسیار مثبتی رقم می‌خورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true