- ۰۸ تیر ۱۴۰۱
- فناوری اطلاعات و ارتباطات
- کد خبر 82581
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
true
true
true
true
سایز متن /
true

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به تصویب نهایی مصوبه تعرفه تلفن ثابت در شورای رقابت و کمیسیون تنظیم مقررات گفت: از زمان تصویب این مصوبه تاکنون به علت عدم ابلاغ تعرفه ها توسط ستاد تنظیم بازار، شرکت مخابرات ایران متحمل زیان ۳۳۰۰ میلیاردتومانی شده است که امورجاری و برنامه های توسعه شرکت را با مشکل اساسی مواجه ساخته است. که آثار منفی آن در آینده بیشتر نمایان می شود
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، مهندس سلطانی در تشریح بیشتر گفت: : ادله ما در بحث زیاندهی مورد پذیرش شورای رقابت قرار گرفت و این شورا فرمول اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن را برای مخابرات مصوب و خرداد ۱۴۰۰ به سازمان تنظیم و این شرکت ابلاغ کرد، بنابراین موضوع کارشناسی شده و مورد تایید شورای رقابت قرار گرفته است. اما اکنون منتظر تایید فرمول تعرفهای جدید در ستاد تنظیم بازار هستیم.
وی پیرامون مشکلات شرکت مخابرات ایران در توسعه زیرساختها و مباحث پیرامون اصلاح تعرفهها، گفت: هر بنگاه اقتصادی همچون سیستمی است که ورودی و خروجی دارد و همواره سیاست گذاران آن بنگاه اقتصادی باید مراقب باشند که تناسبی بین این ورودی و خروجی وجود داشته باشد و اگر این تناسب به هر دلیلی و با هر انگیزهای به هم بخورد، بنگاه اقتصادی دچار مشکل می شود.
مهندس سلطانی ادامه داد: شرکت مخابرات ایران بنگاه بزرگی است و شرکتی است که بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و در سراسر کشور شبکههای آن گسترده شده و خدمات تلفن، دیتا و خدمات زیرساختی به اپراتورهای سیار و ثابت ارائه میدهد. اما طی ۱۲ سال اخیر رشد چندین برابری نرخ ارز و تورم را داشتیم اما تعرفههای مخابراتی ثابت مانده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر درآمدی نداشته باشیم نوسازی و بازسازی در شبکه مخابرات را شاهد نخواهیم بود و نهایتا ارائه خدمات کم و مطلوبیت خود را از دست میدهد ، زمان رفع خرابیها بالا میرود و کیفیت شبکه افت میکند. و ممکن است متوقف شود.
مهندس سلطانی در ادامه گفت: شرکت مخابرات در سالهای اخیر با سرمایهگذاریها جلوی این شرایط بحرانی را گرفته، اما طبیعتا در حال حاضر در شرایط سختی قرار گرفته و حتی در پرداخت حقوق کارکنان و مطالبات بازنشستگان نیز به مشکل خورده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه در مدل تعرفهای جدید، مشوقهایی برای مشترکان در نظر گرفته شده است ، ادامه داد: مشترکان تلفن ثابت هم استفادهای از خطوط ثابت دارند و هم بهره برداری از خط ثابت، امتیازی برای آنها تلقی میشود؛ عدد هزینه نگهداری مصوب با توجه به اقلیم متفاوت است و مکالمه در داخل شبکه برای مشترک رایگان خواهد بود.
اطلاعیه هامشاهده بیشتر
ساعت کار ادارات در شرکت مخابرات ایران به حالت قبل بازگشت
ساعت کاری ادارات مجموعه شرکت مخابرات ایران به روال گذشته برمی گردد
پخش زنده مراسم و جلسات بیست و دومین نمایشگاه تلکام در سایت شرکت مخابرات ایران( tci.ir )
true
true
https://eghtesadtalaei.ir/fa/?p=82581
true
true