true

پروژه بندر کانتینری کانال پاناما پس از یک وقفه طولانی با سرمایه گذاری ۱,۴ میلیارد دلاری تکمیل خواهد شد.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین لاگ، پاناما اعلام کرد که با یک گروه سرمایهگذاری وابسته به شرکت کشتیرانی مدیترانه (MSC)، برای تکمیل و بهرهبرداری از بندر کانتینری کانال پاناما که پروژه آن مدتها تاخیر داشته، قرارداد جدیدی منعقد کرده است؛ این پروژه هشت سال پیش توسط یک شرکت چینی آغاز شده بود، اما پس از انتخابات ۲۰۱۹ در پاناما، روند آن متوقف شد.
طبق قرارداد جدید، Notarc Management Group، یک شرکت خصوصی سرمایهگذاری و مدیریت مالی فعال در پاناما، آمریکای لاتین و کارائیب، این پروژه را که ۴۰ درصد پیشرفت داشته است، در اختیار خواهد گرفت.
دیون بوو، مدیر NMG آمریکای لاتین و مدیرعامل جدید انتصابی بندر کانتینری کانال پاناما، گفت: پاناما دروازه ایده آل در قاره آمریکا و جهان برای تردد کشتی ها است و این پروژه یک فرصت استراتژیک برای ما جهت توسعه بیشتر و سرمایهگذاری در یک پلتفرم لجستیک منطقهای فراهم می کند
سازمان دریانوردی پاناما قرارداد اصلی این پروژه را در سال ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از پروژه توسعه کلی کانال امضا کرد. هدف این پروژه ساخت ترمینال کانتینری با ظرفیت ۲,۵ میلیون TEU بود که توسط شرکت مهندسی بندرگاه های چین با طراحی اسکلهها توسط موسسه طراحی بندری مستقر در پکن انجام میشد. این پروژه قرار بود دارای چهار اسکله با طول کلی ۳۹۰۰ فوت و عمق ۵۹ فوت باشد. توسعه تاسیسات گاز طبیعی و سایر پروژه های انرژی محور نیز در دستور کار این پروژه قرار داشت.
پس از انتخاب رئیس جمهور جدید در پاناما، این پروژه از جمله قراردادهای متعددی بود که برای بررسی بیشتر به حالت تعلیق درآمد و بر این اساس سازمان دریانوردی پاناما در ژوئن ۲۰۲۱ امتیاز آن را لغو کرد.
به گفته گروه سرمایه گذاری جدید، ساخت و ساز پروژه بندر کانتینری کانال پاناما قبل از پایان سال ۲۰۲۲ از سر گرفته خواهد شد و تخمین زده شده کل سرمایه گذاری برای ایجاد این بندر ۱,۴ میلیارد دلار شود، همچنین پیشبینی میشود که ظرفیت اولیه این بندر کانتینری ۲.۵ میلیون TEU در سال باشد که در ادامه به ظرفیت ۵ میلیون TEU افزایش پیدا خواهد کرد.
true
true
https://eghtesadtalaei.ir/fa/?p=80472
true
true