×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - 15 مرداد - 1404  
true
true
کارخانه‌های خودروسازی غرب در روسیه کمبود قطعات دارند خوش‌بینی کارگران در کالوگا به طلوع دوباره رونق تولید

تحریم‌های غرب، شهر کوچک کالوگا در روسیه و کارخانه‌های خودروسازی اروپایی در آن را زیر فشار برده‌است. هزاران کارگر در این دو کارخانه خودروسازی تعدیل شده‌اند و قیمت موادغذایی در این شهر کوچک افزایش یافته. احتمالا تحریم‌های بیشتری نیز در راه است.

به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی منطقه کالوگا، در 190 کیلومتری جنوب‌غربی مسکو، واقع است که از سال 2006 بیش از 1.3 تریلیون روبل (15 میلیارد دلار) سرمایه گذاری عمدتا خارجی، جذب کرده است.

اما طی هفته‌های اخیر و با گسیل تحریم‌های غرب علیه روسیه که این روزها در جنگ با اوکراین به‌سر می‌برد، کمبود قطعات تشدید شده و تولید را در دو کارخانه خودروسازی فولکس‌واگن آلمان و ولوو سوئدمستقر در کالوگا متوقف کرده‌است.

کارلوس تاوارس،مدیر اجرایی Stellantis که یک کارخانه خودروسازی با سرمایه‌گذاری مشترک میتسوبیشی در کالوگا راه‌اندازی شده‌ و 2 هزار نفر در آن مشغول به کار هستند، پنجشنبه گذشته در یک کنفرانس خبری گفت که ممکن است به‌زودی تولید را به دلیل کمبود قطعات متوقف کنند.

برخی کارگران شرکت‌های خودروسازی در این شهر کوچک به رویترز گفته‌اند که برای خرید موادغذایی دو برابر بیشتر از قبل از تحریم‌ها به پول نیاز دارند. تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که تورم روسیه ممکن است در سال جاری میلادی به 24 درصد برسد، برخی پیش‌بینی‌ها هم مدعی است که اقتصاد روسیه ممکن است به سطح سال 2009 سقوط کند.

با این حال، یک امیدواری هنوز برای ساکنان شهر کالوگا که 325 هزار نفر را در خود جای داده وجود داشته باشد، اینکه غرب ممکن است تمایلی به آسیب دیدن شرکت‌های خود ناشی از اعمال تحریم‌ها در شهرهای روسیه نداشته باشد.

کارخانه فولکس‌واگن در کالوگا که 4200 کارمند و کارگر دارد، اوایل ماه مارس ادامه فعالیت خود را به حال تعلیق درآورد. ولوو نیز خودروهای سنگین در این شهر تولید می‌کند و بیش از 600 نفر را برای ساخت انواع کامیون در استخدام دارد، تولید خود را به حال تعلیق درآورده‌است.

با این حال، تا پیش از تحریم‌های اخیر، فروش خودروهای ساخته شده فولکس‌واگن در روسیه از 2.8 میلیون دستگاه از زمان افتتاح این کارخانه در سال 2007 به 1.67 میلیون دستگاه طی سال گذشته کاهش یافته بود که عمدتا ناشی از اعمال برخی تحریم‌ها علیه روسیه پس از الحاق کریمه در سال 2014 به این کشور و نیز همه‌گیری کووید-19 بوده‌است.

این در حالی است که خودروسازان و دیگر کارخانه‌های تولیدی در این شهر که به تولید دارو و موادغذایی و همچنین تلویزیون‌های سامسونگ مشغولند، به این واقعیت خوش‌بین هستند که طی دو دهه گذشته تقریبا هر بحرانی که اقتصاد روسیه را تهدید کرده، به دنبال آن رونق طلوع کرده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true