×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - 15 مرداد - 1404  
true
true
آئین رونمائی کارت‌های خرید حمایتی از گروه‌های هدف پویش «ب تو ای دوست» در اتاق بازرگانی تهران برگزار شد ساماندهی فعالیت‌های بخش خصوصی در حوزه مسئولیت اجتماعی

کمپین «ب تو ای دوست» که چندی قبل راه‌اندازی آن از سوی اتاق بازرگانی تهران با هدف حفظ محیط زیست و کمک به نیازمندان کم‌توان اعلام شد، از کارت‌های خرید حمایتی خود رونمایی کرد؛ این کارت‌ها با مشارکت بنگاه‌های بخش خصوصی از طریق سمن‌ها در اختیار خانواده‌های هدف قرار می‌گیرد.

به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی ،اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در جهت ساماندهی اقدامات نیکوکارانه فعالان اقتصادی و بنگاه‌های بخش خصوصی در جهت ایفای مسئولیت اجتماعی شرکتی، اقدامات متعددی مانند بازسازی و نوسازی بیمارستان بازرگانان انجام داده و توانسته است هم‌افزایی بالایی در این حوزه ایجاد کند. اتاق تهران در پایان سال جاری نیز با راه‌اندازی کمپین «ب تو ای دوست» تلاش کرد تا نظر مساعد فعالان اقتصادی و اعضای خود را به استفاده از کارت تبریک دیجیتالی به جای کارت تبریک کاغذی برای شادباش نوروز جلب کند. این اقدام علاوه بر کاهش مصرف کاغذ و اثر مثبت زیست محیطی و حفظ جنگل‌ها، کاری در جهت انجام مسئولیت اجتماعی بنگاه‌ها بود چرا که تمامی عواید این پویش از طریق سمن‌های فعال در حوزه توانمندسازی و کمک به اقشار محروم و کم‌توان در اختیار خانواده‌های هدف قرار می‌گیرد.

این کمک‌ها در قالب کارت‌های خرید حمایتی با محوریت بنیاد نیکوکاری بازرگانان و همکاری سمن‌های دارای تجربه در حوزه کودکان کار، زنان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت صورت می‌گیرد. از همین رو بعد از معرفی این پویش در دوره ششم جشنواره کارآفرینی امین‌الضرب اتاق تهران و راه‌اندازی پلتفرم خرید کارت‌های دیجیتالی، در مراسمی که در اتاق تهران برگزار شد از کارت‌های خرید حمایتی رونمایی شد.

در این مراسم که رئیس و دبیرکل اتاق تهران به همراه رئیس شورای مسئولیت اجتماعی شرکتی و نمایندگان سازمان رفاه شهرداری تهران و سمن‌ها و تنی چند از معاونان و مدیران اتاق تهران حضور داشتند؛ بهمن عشقی، دبیر کل اتاق تهران، بر ضرورت توسعه فعالیت‌های خیراندیشانه در میان صاحبان صنایع و بازرگانان اشاره و این امر را موجب پایداری رابطه بنگاه‌ها با جامعه و موجب پویایی آنها دانست.او ضمن اشاره به حرکت نوآورانه این پویش و صیانت از محیط زیست، همکاری با سمن‌ها را از مهمترین دستاورد‌های این پویش در اتاق تهران برشمرد.

هم‌چنین محمدحسین رضایی، رییس شورای راهبردی مسئولیت اجتماعی اتاق بر ضرورت تداوم این کمپین‌ها اشاره و عنوان کرد که مشارکت اتاق و اعضای آن در حرکت‌های خیرخواهانه هم موجب نشاط بنگاه‌ها و هم شادی جامعه می‌شود و علاوه بر این موجب خشنودی خداوند از کارکرد عاملان اقتصادی است.

در ادامه رحمانی، معاون سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری نیز در این مراسم ضمن اشاره به برنامه‌های شهرداری تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی، همکاری با اتاق تهران و بخش خصوصی را نقطه عطفی در راه رسیدن به هدف نهایی که خدمت‌رسانی به گروه‌های هدف است دانست. او به تلاش در جهت بهبود وضع اجتماعی شهر تهران اشاره کرد و ادامه همکاری در قالب شکل گرفته را مورد تاکید قرار داد.

در نهایت نیز نمایندگان سمن‌های مشارکت‌کننده در این کمپین (طلوع بی‌نشان‌ها، مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد و انجمن حمایت از کودکان کار) ضمن ابراز خوشحالی از به نتیجه رسیدن کمپین بزرگ «ب تو ای دوست»، شکل‌گیری همکاری اتاق بازرگانی تهران با سمن‌ها را موجب هم­افزایی و اثرگذاری بیشتر اقدامات بر جامعه هدف برشمردند و این امر را آغاز و تمرینی برای تداوم همکاری و اثربخشی روزافزون این بخش دانستند.

در پایان این نشست مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران، با تشکر از تلاش‌های صورت گرفته برای پیشبرد این پویش، بر اهداف اتاق بازرگانی تهران در تداوم انجام مسئولیت اجتماعی شرکتی تاکید کرد و این امر را بخشی از وظایف ذاتی همراه با انگیزه‌های فردی اعضای اتاق برشمرد. او با اشاره به تعدد و تنوع فعالیت‌های اتاق تهران در حوزه مسئولیت اجتماعی، بیمارستان بازرگانان را نماد تجلی این فعالیت‌ها خواند که با بازسازی و نوسازی بخش خصوصی و اتاق تهران، اکنون به یکی از مجهزترین مراکز درمانی پایتخت تبدیل شده است که به عموم مردم خدمات باکیفیت ارائه می‌دهد.

رئیس اتاق تهران هم‌چنین راه‌اندازی کمپین «ب تو ای دوست» را اقدامی منطبق با اصول بنگاه‌داری جدید خواند که علاوه بر کسب سود برای صاحبان بنگاه و عموم جامعه به مسائل مهمی چون حفاظت از محیط زیست و خیر عمومی نیز توجه ویژه‌ای دارد.

لازم به ذکر است که پویش «ب تو ای دوست» تا آغاز ماه مبارک رمضان تداوم خواهد داشت و سازمان‌ها، شرکت‌ها، نیکوکاران و فعالان اقتصادی می‌توانند در این پویش مشارکت کنند. کمپین «به توی ای دوست» ‌می‌تواند پایه‌های همکاری سازمان یافته اتاق بازرگانی تهران، شهرداری تهران و سازمان‌های مردم نهاد و جامعه قرار گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true