×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - 23 اردیبهشت - 1404  
true
true
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی: کسب و کار دیجیتالی افق تجارت فردا است

سامانه یکپارچه نظارت بر بیمه های شخص ثالث و چند رشته دیگر از موثرترین روش های تسهیل گرانه صنعت بیمه به شمار می رود که طراحی های لازم برای رشته های دیگر نیز صورت گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی مهندس سید قاسم نعمتی که در نشست خبری ارائه عملکرد، برنامه ها و پروژه های وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: سیستم نظارت هوشمند بر رشته های بیمه حمل ونقل، آتش سوزی و زندگی با پیشرفت صد در صد و سیستم های نظارت هوشمند بر رشته های بیمه درمان و بدنه، پیشرفت بالای 80 درصد را نشان می دهد و در آینده نزدیک تمامی رشته های بیمه ای با مکانیسم آنلاین پایش خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از حذف الزام صدور بیمه نامه کاغذی در رشته شخص ثالث و حوادث راننده به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت بیمه، یاد کرد و اظهار داشت: زیرساخت های کافی برای حذف صدور بیمه نامه های کاغذی فراهم شده و اشکالاتی که در برخی شهرستان ها گزارش شده بود به دلیل ضعف اطلاع رسانی نهادهای همکار بوده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سطح بالای تعامل با نهادهای مرتبط خبر داد و افزود: در راستای انجام تکالیف مرتبط با قوانین و اسناد بالادستی، تعامل با نهادهای متناظر در بالاترین سطح ممکن در حال انجام است.

نعمتی با اعلام این مطلب که دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی از نیازهای جدی دستگاه های نظارتی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: جنس کسب و کار بیمه ای به اطلاعات جامع و کامل نیازمند است و هر چقدر سطح تعاملی بالاتر باشد روند توسعه بیمه با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

وی از کسب و کارهای دیجیتالی به عنوان افق تجارت فردا نام برد و افزود: بستر الکترونیکی برای انجام فعالیت های بیمه ای فراهم شده و با تکمیل زیرساخت ها می توان آینده روشن تری را برای فعالان این صنعت متصور شد.

گفتنی است در این نشست، علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزات امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی کسب عنوان برتر توسط مجموعه بیمه مرکزی بصورت سه سال متوالی را نشانه بلوغ سازمانی دانست و گفت: کسب رتبه نخست در سومین سال متوالی کاری پیچیده و دشوار است که از توجه خاص بیمه مرکزی به موضوع فناوری حکایت دارد.

وی از حذف بیمه نامه های کاغذی نیز به عنوان یک دستاورد ویژه یاد کرد و کسب عنوان نخست نهادناظر صنعت بیمه در حوزه دیجیتال را تبریک گفت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true