- ۱۷ تیر ۱۳۹۹
- فناوری اطلاعات و ارتباطات
- کد خبر 19620
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
true
true
true
true
سایز متن /
true

با حضور ارزیابان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سطح بلوغ نسبی مدیریت پروژه شرکت ملی پست بر اساس مدل PMO مورد بررسی واقع شد.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، در این جلسه که صبح امروز با حضور اعضای هیئت ارزیاب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سالن کنفرانس معاونت فناوری شرکت برگزار شد، سخنگوی هیئت اظهار داشت: این ارزیابی جهت بهبود قابلیت های دستگاه های اجرایی در سطح وزارت در حوزه های مدیریتی مانند منابع انسانی، مدیریت دانش و مدیریت فرآیندها انجام می گیرد.
حامدنیا افزود: واحدهای تابعه وزارت از این طریق میتوانند ببینند رویکردشان در چه سطحی از بلوغ قرار دارد و با سنجش عملکرد، بر مسیر حرکتی پروژههایشان مدیریت و نظارت نمایند.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل دفتر کنترل پروژه(PMO) ادامه داد: در این میان، مدیریت پروژه جایگاه ویژهای دارد و میتوان گفت این مسئله با توجه به رویکرد سازمانها جهت ارزیابی وضعیت از منظر بلوغ سازمانی، اولین گام برای حرکت در مسیر رشد و بالندگی است.
عضو هیئت ارزیابی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه کرد: بر اساس فرمهای رضایتمندی از نتایج حاصله، مدلهای مختلف بررسی و در نهایت مدل مطلوب جهت ارزیابی سطح بلوغ مدیریت پروژه شناسایی خواهد شد.
حمیدرضا امینی راد با بیان اینکه در دنیای پُر از رقابت کنونی دیگر نمیتوان به شیوههای سنتی کارها را پیش برد، بر لزوم ایجاد تحول موردنیاز تأکید کرد و گفت: میتوان با بهکارگیری پروژهها بر پایه فناوری، بیش از پیش جایگاه خود را تثبیت و به فعالیتها تداوم بخشید.
وی افزود: در این راستا، شرکت ملی پست علاوه بر 3 پروژه در حوزه طرحهای عمرانی، بر مبنای رویکردی نوین و نگاه پروژه محور توانسته در قالب طرح تحول (ستاپ)، از فرآیندها در شبکه پستی بکاهد و خدماتی نوین ارائه دهد.
در پایان از سوی دفتر طرح، برنامه و بودجه شرکت ملی پست، از سامانه های EPM (طرح تحول ستاپ و طرحهای عمرانی)، مدیریت عملکرد و فرآیند برنامههای مدیریت پروژه با رویکردهای نوین، گزارش مفصلی ارائه شد.
true
true
https://eghtesadtalaei.ir/fa/?p=19620
true
true