true
مسئول گروه علمی سامانه ۱۶۶۶ با اشاره به اینکه سامانه ١٦٦٦ به طور مداوم پاسخگوی تماس مردم در خصوص بیماری کرونا است، گفت: درسطح اول پاسخ های عمومی از جمله راهکارهای پیشگیری از بیماری توسط پرستاران پاسخ داده شده و در سطح ٢ گروه پزشکی به سوالات مرتبط با علائم بیماری و موارد مشکوک پاسخ می دهند.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از آی هینا، علیرضا اعرابی بیان کرد: درهر شیفت کاری ٨ پزشک مستقر پاسخگوی سوالات مردم در سطح ٢ هستند و در شب نیز بیش از ١٠ پزشک در ستاد و ادارات کل استانها مشغول پاسخگویی به سوالات مردم هستند.
مسئول گروه علمی سامانه ۱۶۶۶ گفت: براساس بررسی های انجام شده ٥٦ درصد تماس گیرندگان خانم و ٤٣ درصد مربوط به آقایان است. همچنین سرفه، گلودرد، تنگی نفس و سایر علائم از جمله شکایات شایع تماس گیرندگان با سامانه است.
وی افزود: در قدم اول تلاش ما این است که ضمن ارائه اطلاعات، به مردم کمک کنیم که آرامش داشته باشند. به عمده تماس گیرندگانی که با علائم اولیه و مشکوک مواجه باشند، توصیه می شود که در منزل استراحت کنند و از تردد در سطح شهر خودداری کنند و بعد از علائم اصلی بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند. این موضوع علاوه بر کاهش بار مراجعات غیرضروری به مراکز بهداشتی و درمانی، باعث می شود که چرخه انتقال بیماری کنترل و به افرادی که بیماری آنها ثابت شده است، خدمات بهتری ارائه شود.
اعرابی گفت: درصد زیادی از افرادی که با سامانه ١٦٦٦ تماس می گیرند، با توصیه های ارائه شده نیاز به مراجعه به مراکز درمانی نداشته و نگرانی آنان برطرف می شود. در صورت تشخیص پزشکان به موارد مشکوک با ارائه آدرس به مراکز بهداشتی و درمانی سرپایی وعلائم شدید نیز به بیمارستان های درمان بیماری کرونا راهنمایی می شوند.
true
true
https://eghtesadtalaei.ir/fa/?p=15474
true
true