×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - 22 فروردین - 1404  
true
true
بیمه کوثر ؛ چتری امن ، ماندگار و بی رقیب

یکی از مهمترین دلایل عدم توسعه یافتگی مدیریت ریسک در صنعت بیمه ایران ، ضعف دانش و عدم آگاهی است.
بیمه کوثر شاید تنها شرکتی باشد که یک تنه بار توسعه دانش مدیریت ریسک و همچنین فرهنگسازی و پیشگیری از حوادث پر ریسک را بر عهده گرفته و با برگزاری سلسله همایشها و نمایشگاه های تخصصی تلاش کرده تا در مسیر آگاهی قدم بردارد.
به گزارش اقتصادطلایی ، ایران زمین ؛ به دلیل شرایط جغرافیایی، در معرض خطرات طبیعی و حوادث فاجعه آمیز قرار دارد، از سوی دیگر به دلیل دارا بودن معادن غنی و مخازن نفت و گاز، خودبخود ریسک های بسیاری آن را تهدید می کند، از طرفی تصادفات رانندگی، هزینه های بی شماری را به کشور تحمیل کرده، ساختمان های فرسوده و کیفیت پایین ساخت و ساز نیز عامل دیگری است که ایران را به یکی از کشورهای پرریسک تبدیل کرده است. از زاویه دیگر خود شرکتهای بیمه نیز در حوزه های مختلف با ریسک روبرو هستند.
ناگفته پیداست که خطرات و ریسک ها بر صنعت بیمه تحمیل می شود، چرا که بیمه از جمله صنایعی است که کارکرد ماهوی اش، پوشش ریسک است و در سایه پوشش ریسک ها و خطرات، امنیت و آسایش خاطر را برای جامعه به ارمغان می آورد.
اینجاست که شاخص مهم مدیریت و ارزیابی ریسک برای شرکتهای بیمه اهمیت می یابد؛ به طوری که شرکتهای بیمه با مدیریت ریسک بیمه گذاران می توانند نقش پیشگیرانه ای در کاهش حوادث ایفا کنند.
مسلم است که ضعف مدیریت ریسک در صنعت بیمه ایران همیشه مورد نقد مسوولان نهادهای بالادستی بوده است و صنعت بیمه باید در راستای پیاده سازی بهینه مدیریت ریسک تلاش بیشتری داشته باشد، بدون شک بیمه کوثر با برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی ؛ سهم خود را در ارتقای فرهنگ مدیریت بیمه ایفا کرده است.
دومین نمایشگاه تخصصی بیمه به میزبانی بیمه کوثر؛ با رویکرد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث همزمان با دهه فجر انقلاب اسلامی، 13 الی 16 بهمن ماه در محل ساختمان ستاد مرکزی این شرکت برگزار شد.
نمایشگاهی که هدف از برگزاری این دوره نمایشگاه معرفی محصولات، طرح‌های نوین و فناورانه بیمه کوثر و همچنین ارائه تجربیات در تمامی رشته‌های بیمه‌ای با رویکرد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث بود.
نمایشگاه مذکور با رویکرد فرهنگ‌سازی و پیشگیری از حوادث با استقبال بی نظیر اهالی صنعت بیمه، میهمانان لشکری و کشوری، کارگزاران، ذی‌نفعان در رده های مختلف برگزار و مورد تحسین قرار گرفت ؛ چرا که قدرت امنیت بیمه به مراتب از خود امنیت داشتن بیمه ، بسی بالاتر است .
استقبال از این نمایشگاه جذاب به قدری گسترده و فراگیر بود که تاریخ تقویم نمایشگاهی را تغییر داد و تمدید شد.
در این دوره از نمایشگاه، مدیران و کارشناسان بیمه کوثر به معرفی محصولات، طرح‌های نوین و فناورانه و همچنین ارائه تجربیات در تمامی رشته‌های بیمه‌ای پرداخته و تلاش کردند در فضایی صمیمی و تخصصی در راستای آگاهی‌بخشی، فرهنگ‌سازی و افزایش ضریب نفوذ بیمه قدم‌های مؤثر و مثبتی بردارند.
اگر چه به نظر می رسد، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله هست اما قدم های بیمه کوثر در توسعه دانش پیشگیری و فرهنگ سازی، می تواند مقدمه ای باشد تا شرکتهای دیگر نیز نقش خود را ایفا کنند.
در پایان تاکید می شود، ایده بیمه کوثر در قالب برگزاری همایش ها و نمایشگاه های تخصصی بیمه می تواند ، شالوده ایجاد حرکت جمعی برای تشکیل مرکز آموزشی و تحقیقاتی باشد؛ همان مرکزی که نیاز مبرم بازار خواهد بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true