×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
“سر رشته ی” تحریک کارگران کارخانه قدیمی ریخته گری ماشین سازی برای بیشتر ماندن و “بقا ” دست کیست؟

برخلاف صحنه سازی ها و اطلاع رسانی های صورت گرفته در خصوص حواشی و بحران کارگری هفته های اخیر یکی از شرکت های بزرگ و ریشه دار تبریز و انتشار خبرهای مربوط به اعتراضات کارگری در این مجموعه، بررسی های جدید و اخبار موثق، از نقش برخی افراد خارج از این شرکت در تحریک و شورش کارگران برعلیه تیم مدیریتی این شرکت حکایت دارد!

پشت پرده حواشی کارگری نگین صنعت استان؛ “سر رشته ی” تحریک کارگران کارخانه قدیمی ریخته گری ماشین سازی برای بیشتر ماندن و “بقا ” دست کیست؟
ماجرا از زمانی آغاز شده است که مدیران عامل دو کارخانه هم گروه و همجوار که در گذشته با اقدامات و تصمیمات غلط و غیراصولی از هم جدا شده اند، اواسط مردادماه امسال و همچون سنوات گذشته، بر سر تعیین و پرداخت میزان و سقف پاداش مدیران و کارگران این دو شرکت، قبل از آغاز تعطیلات تابستانی سالانه به دلیل انجام عملیات “اوورهال”، که در همه این سال ها به صورت همزمان و بر اساس معیار و اشلی ثابت و یکسان پرداخت می شود، به توافق می رسند و صورتجلسه مذکور نیز امضاء می شود.

با این حال، در اقدامی عجیب و غیرمنتظره که برای نخستین بار در تاریخ حیات این دو شرکت صورت می گیرد، مدیرعامل شرکت همجوار، با عدول از توافق و صورتجلسات مصوب، اقدام به تخصیص و پرداخت مبالغی بیشتر از میزان پرداختی به پرسنل خود می نماید که همین موضوع نیز پس از اطلاع کارگران شرکت ریخته گری از اختلاف و فاصله فاحش پرداخت پاداش میان کارگران دو شرکت، در تحصن و تجمعی اعتراضی، « هم از روی ناآگاهی و اشتباه، مدیرعامل مجموعه خود را، به اشتباه متهم به اعمال تبعیض و اجحاف در حق کارگران کرده و در اقدامی ناآگاهانه و تحت تاثیر تحریک و القائات برخی عوامل بیرونی، خواستار برکناری مدیرعامل این شرکت می شوند.

به موازات این اتفاقات و همچنین، بدعهدی و اقدام غیرمتعهدانه مدیرعامل شرکت مادر و همجوار، مدیرعامل شرکت ریخته گری با ارسال گزارشی به سازمان بالادستی این دو مجموعه و همچنین، برخی نهادها و دستگاه های نظارتی، اعلام می کند تا تعیین تکلیف این اقدام خارج از عرف و قانون و انجام تحقیقات و بررسی های دقیق نظارتی، حاضر به همکاری در این شرکت نیست و اقدام به ترک محل ماموریت خود می کند.

این درخواست و اقدام اعتراضی، البته بلافاصله با مخالفت جدی مدیرعامل، هیات عامل و حراست سازمان بالادستی به عنوان مالک اصلی هر دو شرکت روبرو شده و این سازمان، خواستار ادامه فعالیت مدیرعامل ریخته گری می شود.

آنچه در خلال اتفاقات و حواشی هفته های اخیر شرکت ریخته گری، به شکلی عامدانه و هدفمند مسکوت و بدون بررسی و پی گیری باقی مانده، موضوع نقش محوری و موثر برخی عوامل پشت پرده مدیریتی شرکت بزرگ همجوار در طراحی و راه اندازی این حواشی و اعتصابات کور و ناآگاهانه کارگری است که گفته می شود، با هدف حذف مدیرعامل ریخته گری و گماردن یکی از افراد نزدیک به برخی جریان های سیاسی استان هدایت شده است.

این اتفاقات بحران ساز و آسیب زا درحالی طراحی و اجرا شده اند که همچنان، آذربایجان شرقی به دلیل ضایعه شهادت امام جمعه فقید و استاندار شهید، با سرپرستی اداره می شود و در خلاء چنین وضعیت مدیریتی موقتی، هر مدیر یا نیمچه مدیر میانی و جزء نیز به خود اجازه بحران سازی و پیشبرد اهداف و منافع شخصی، سلیقه ای و باندی را به خود می دهد.

حال و در بزنگاه آغاز به کار دولت و کابینه جدید، باید منتظر اتفاقات و نتایج بررسی های دقیق و بی طرفانه برخی نهادهای نظارتی و بالادستی در خصوص این حواشی و تحرکات مشکوک و مسموم پشت پرده این شکل از صحنه سازی ها و تحرکات ماند، تا معلوم شود، “سر رشته ی” تحریک کارگران به اعتصاب و اعتراض کور و ناآگاهانه و گمراه سازی افکار عمومی برای “بقا” و ماندن در این ماجرا، در دست چه کسانی است!

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true