×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۷ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
صدر تأمین روی ریل تولید طلا در سال سخت اقتصادی

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صدر تأمین(سهامی عام ) مورخ ۳۰/۰۵/۱۴۰۳در مجموعه فرهنگی تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۸۳ درصد سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای جباری بود، که جنابان ابوالقاسمی و آبادی در مقام نظار اول و دوم وآقای دکتر امیرحسین نادری به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود۹۵۰ ریال به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش اقتصادطلایی ،دکتر امیرحسین نادری،مدیر عامل شرکت صدر تامین با بیان اینکه احداث کارخانه طلای تفتان ۹۵درصد پیشرفت داشته و برآورد شده تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد،تصریح کرد: تا پایان سال ۱۴۰۴ می‌توان یک تن طلا از کارخانه تفتان استخراج کرد.

وی افزود:احداث کارخانه تولید ۵ تن طلا در شرکت توسعه معادن پارس تامین تاکنون ۱۱درصد پیشرفت داشته و تا سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیر عامل تاصیکو با تاکید بر اینکه فاز مطالعاتی احداث کارخانه الیاف شیشه به پایان رسیده است،خاطر نشان کرد: احداث کارخانه کاغذ سنگ با ظرفیت ۵هزار تن توسط شرکت معادن پارس تأمین در هفته‌های آتی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد:شروع و ادامه عملیات اجرایی پروژه استخراج ۵۰۰هزار تن زغالسنگ خام و پیشروی ۵۲۰ متری در تونل اصلی شماره ۲ و ۳ و بازگشایی افق‌های اول و دوم در تونل شماره ۳ به طول ۲۶۵ متر در لایه E بلوک ۶ پروده ۴ از اقدامات انجام شده در شرکت زغالسنگ پروده طبس است.

مدیر عامل تاصیکو با بیان اینکه پروژه زغالسنگ پروده طبس تاکنون ۳۷درصد پیشرفت داشته و برآورد شده تا اسفندماه ۱۴۰۵ به بهره‌برداری برسد،اذعان کرد: پیش‌بینی شده احداث کارخانه کلرید کلسیم توسط شرکت معدنی املاح تا شهریورماه ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسد.

نادری با اشاره به اینکه احداث کارخانه استحصال طلا کردستان تا شهریورماه ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد،خاطر نشان کرد: پیشرفت ۳۰درصدی پروژه اکتشاف تکمیلی، عملیات استخراج و احداث کارخانه نقره رنگان به ظرفیت ۵۰ تن نقره در سال در شرکت توسعه معادن پارس تأمین از اقدامات سال مالی مورد گزارش است.

وی افزود:عملیات حفاری در معدن قلقله به میزان ۷۲۰۰ متر و افزایش محتوای ذخیره قطعی طلای خالص از ۱۲ تن به ۱۵ تن در شرکت توسعه معادن طلای کردستان انجام شده است.

دکتر نادری با تاکید براینکه در شرکت زغالسنگ پروده طبس، قرارداد طراحی افزایش ظرفیت کارخانه زغالشویی از ۷۵۰هزار تن در سال به ۱۲۵۰هزار تن در سال منعقد شده ،خاطر نشان کرد: فاز اول پروژه الیاف شیشه به ظرفیت ۴۲هزار تن در سال در شرکت پشم شیشه ایران شروع شده است.

مدیر عامل صدر تامین با بیان اینکه مطالعات پروژه استحصال و فرآوری ید از شورابه‌های ژرف در شرکت معدنی املاح ایران آغاز شده،تصریح کرد : برای کارخانه استحصال طلای تفتان ۵۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری شده و در افق ۱۴۰۹ دیده شده که ۱۱ تن استخراج طلا داشته باشیم.
وی ادامه داد: افزایش ظرفیت پروژه استحصال طلا از ۵۰۰ کیلوگرم به ۱۰۲۰ کیلوگرم در معدن سیستان و بلوچستان از برنامه‌های آتی شرکت است.

مدیر عامل تاصیکو با بیان اینکه شروع عملیات اجرایی فاز ساخت ۵۰۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال جاری از برنامه‌های در دستور کار تاصیکو است،اذعان کرد: تاصیکو برای تولید ۲ میلیون تن کنسانتره زغالسنگ برنامه‌ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه صادرات در معادن تحت تملک زغالسنگ پروده طبس در دستور کار تاصیکو است،اظهار داشت:پاکستان و ترکیه از بازارهای هدف هستند.

دکتر نادری ادامه داد: این شرکت پیگیر اخذ محدوده‌ها وپهنه‌های زغالی (بلوک ۳ پروده ۴ و بلوک ۱ پروده شرقی، معدن مزینو و کوچعلی) است،همچنین به‌طور جد پیگیر هستیم که به‌ عناصر نادر خاکی ورود کنیم.

وی با اشاره به اینکه تکمیل زنجیره زغال و کک در شرکت زغالسنگ پروده طبس از برنامه‌های آتی این هلدینگ است،خاطر نشان کرد: برنامه‌ریزی برای اخذ معادن فلزات، عناصر گران‌بها و استحصال تکنولوژی تولید عناصر حیاتی از برنامه‌های آتی تاصیکو است.

دکتر نادری افزود :افزایش ظرفیت کارخانه زغالشویی به ظرفیت ۱۲۰۰ میلیون تن کنسانتره از برنامه‌های آتی شرکت زغالسنگ پروده طبس است؛همچنین احداث واحد کک‌سازی و احداث نیروگاه حرارتی زغال سوز طبس در دستور کار پروده طبس است.
مدیر عامل شرکت صدر تامین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری مشترک در معادن کشورهای همسایه مانند عمان، قطر، افغانستان، ارمنستان و یمن از برنامه‌های آتی تاصیکو است،تصریح کرد: طراحی و انتشار ابزار مالی بر پایه طلا و نقره در دستور کار شرکت است.

وی با تاکید بر این موضوع که فروش زمین کارخانه پشم شیشه ایران از برنامه‌های آتی تاصیکو است،اذعان کرد: تاصیکو برنامه فروش کارخانه دولومیت کلسینه نهاوند را نیز در دستور کار دارد.

دکتر نادری در ادامه با تاکید براینکه پارس تأمین در مهرماه پذیرش شد، اما به دلیل لغو عرضه اولیه‌ها، عرضه اولیه آن متوقف شد،خاطر نشان کرد:هر زمان بورس اجازه دهد، این موضوع را پیگیری می‌کنیم؛ فقط شرکت طلا را وارد بورس می‌کنیم و معدن وارد بورس نمی‌شود.

گفتنی است؛ در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صدر تأمین،۹۵۰ ریال به ازای هر سهم تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true