×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پتروشیمی شازند همسو با شعار سال در مدار قدرت و تولید قرار گرفت

مجتمع پتروشیمی شازند یكی از طرحهای زیربنایی و مهم كشور می باشد كه در راستای سیاست های كلی توسعه صنایع پتروشیمی و با اهداف تامین نیاز داخلی كشور و صادرات ایجاد و به بهره برداری رسیده است.
مهندس حسام زینکوهی در گفتگو با اقتصادطلایی با بیان اینکه در پی افزایش تولید، رکورد فروش پتروشیمی شازند نیز شکسته شد، تصریح کرد : افزایش تولید و فروش و شکستن رکوردهای پی در پی در پتروشیمی شازند در حالی به وجود آمد که نوسانات قیمتی خوراک و مشکلات عدیده در بازار، از موانع تولید همه مجتمع های پتروشیمی کشور بود، اما دستور مدیرعامل پتروشیمی شازند برای جهاد تولید و تولید بی وقفه موجب افزایش تولید محصولات شازند شد.
زینکوهی با تاکید بر اینکه فروش در سال ۱۴۰۱، ۲۳هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به عدد ۳۰هزار میلیارد تومان رسید ، خاطر نشان کرد : بیش از ۳۱درصد افزایش رشد فروش را داشتیم که شارک را به قله سومین شرکت درکشور رساند .
معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی شازند با اشاره به اینکه در سالی که گذشت در خصوص تامین خوراک شازند که همان نفتا ؛ خوراک مایع است از برش های پالایشگاهی استفاده کردیم، اذعان کرد : در گذشته حدود ۳۰درصد از شرکت های خصوصی ومینی ریفاینری تامین می شد که در سال ۱۴۰۲ توانستیم کلیه خوراک مورد نیاز مجتمع را از مبادی رسمی و پالایشگاهی کشور تامین کنیم که در بحث خط لوله عدد خوبی را به لحاظ سودآوری به دست آوردیم و رشد ۲۵تا ۳۰درصدی را داشتیم که این عدد با تعامل شرکت پخش و پالایش کشور که با مجموعه پتروشیمی شازند داشتند به یک میلیون تن نیاز به صورت پالایشگاهی رسید .
رسیدن به خودکفایی با صرفه جویی ۵۰۰هزار یورویی در ساخت دستگاه اکسترودررLL
وی در ادامه با تاکید بر اینکه از زمانی که شازند از مجموعه نفت جدا و به نهادهای دیگر واگذار شد چنین رکوردی بی سابقه بود ، افزود : در حوزه تامین اقلام تجهیزات موردنیاز ؛ شرکت پتروشیمی شازند هم همانند همه مجتمع های صنعتی در دوران تلخ تحریم دچار مشکلاتی هستند که کمپانی ها و سازنده های غربی تجهیزات را به ما نمی دهند که در ساخت داخل چند کاربزرگ انجام دادیم .
زینکوهی ادامه داد : یکی از موارد رسیدن به خودکفایی تعمیر اکسترودرر واحد LL بود که ژاپن امکان تعمیرش را داشت که بجهت تحریم های تلخ و ناجمردانه و هزینه های بالای واسطه ها با تلاش توانستیم به بومی سازی برسیم و اکسترودررLL را خودمان ساختیم که سومین کشور در دنیا شدیم و به مدار تولید درآوردیم که منجر به صرفه جویی ۵۰۰هزار یورویی شد .
معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی شازند با بیان اینکه در تامین کاتالیست روپک توانستیم بومی سازی کنیم و رفرنسی برای سایر پتروشیمی ها بشویم ، خاطرنشان کرد : با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی ، کلیه پتروشیمی های کشور توانستند از این کاتالیست بهره مند شوند و واردات محصولات با بومی سازی قطع شد .
مهندس حسام زینکوهی در خاتمه گفتگو تصریح کرد : سال گذشته رکورد بالای ۱۰۵درصد تولید را زدیم که این عدد بی سابقه بود و این در حالی است که در سال پنجم اورهال هستیم که در سال آخر اورهال با به دست اوردن چنین رکوردی به معجزه ای با تلاش همه همکاران رسیدیم .

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true