×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت رتبه بندی مدیران کشور در حوزه صنایع

عباس علی آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت در بیست و ششمین همایش رتبه‌بندی شرکت های برتر ایران در مرکز همایش‌های صدا و سیما، با اشاره به اهمیت رتبه بندی سالانه شرکت های برتر ایران اظهار داشت:اگر شرکت ها قطعات پازل توسعه باشند به نظر می‌رسد رتبه‌بندی راهی است برای اینکه عملکردها را بسنجیم و بررسی کنیم.

به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی ، علی آبادی همچنین گفت:بسیاری از شرکت‌های فعال در یک صنعت فقط به دلیل استفاده از منابع ارزی وارد یک حوزه صنعتی می شود، در یک صنعتی ۳۷ بنگاه وجود دارد در حالی که در مقایس اقتصادی فقط یک بنگاه برای آن رسته کافی است. بنابراین لازم است در رتبه بندی شرکت ها به مسائل اینچنینی توجه شود.

وی با بیان اینکه رشد صنعتی پایدار و صادرات محوری مهم در سنجش شرکت های برتر است، اضافه کرد:مسئولیت پذیری یکی از شاخص های پیشنهادی اهل فن برای سنجش شرکت ها است. باید مرکز دیده بانی با هدف سنجش استعدادها در هر منطقه و رصد فناوری نوین صنعتی در راستای توسعه کسب و کارها تاسیس شود و سازمان گسترش و نوسازی صنایع باید برای تاسیس این مرکز، همه امکانات وزارت صمت را بسیج کند.

علی آبادی اضافه کرد:استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان مهم است لذا این موضوع باید در حوزه صنعتی مورد توجه قرار گیرد. امسال در رتبه بندی ۵۰۰ شرکت، ۶۱ شرکت دانش بنیان حضور داشتند همچنین در ۱۰۰ شرکت برتر، ۵ شرکت دانش بنیان قرار دارد. این شرکت های دانش بنیان در حوزه های فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری های شیمیایی، داروسازی و … حائز رتبه های خوبی شده اند که براساس آمار نسبت به سال قبل رشد داشته اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت رصد فضای صنعت کشور خواستار توجه به دیده بانی مجموعه ایدرو و شرکت های تابعه در حوزه صنعت و دورنمای آن خصوصا در حوزه تکنولوژی و فناوری شده و تاکید کرد:در کنار رصد حوزه صنعت باید نسبت به ایجاد سازمان یا ساختاری به منظور رتبه بندی مدیران کشور خصوصا در حوزه صنایع اقدام کنید. همانگونه که سازمان نظام پزشکی متولی بخش صلاحیت حرفه ای پزشکان است در حوزه مدیریت نیز به ساختاری با رویکردهای مشابه نیازمندیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true