×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تقسیم سود ۹۰۰ ریالی “شفن ” به ازای هر سهم  شاهکار مدیریتی مدیرعامل پتروشیمی فناوران در بومی سازی قطعات و صرفه جویی ارزی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی فناوران با حضور … درصد صاحبان سهام و نمایندگان قانونی آنها در تاریخ ۱۲/۰۴/۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی تلاش برگزار شد.

به گزارش اقتصادطلایی ،مهندس محمدجواد بدری ،مدیرعامل پتروشیمی فناوران با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ برای شرکت از لحاظ تولید سال خوبی نبود، زیرا ۲۸ روز قطعی گاز و ۶۰ روز کاهش تولید داشتیم ،تصریح کرد :در سال گذشته با کاهش مصرف سوخت در ریفرمر متانول و co با گاز پرج ارسالی به فلر، استفاده از آب دورریز واحد متانول در برج‌های خنک‌کننده و بازیافت پساب فلر واحد اسید توانستیم مصرف انرژی را بهینه‌سازی کنیم.
وی با بیان اینکه جداسازی و بازیافت CO2 از استک، نصب بویلر ۲۰ تن هیدروژن سوز در واحد متانول و مدیریت سوخت کوره‌ها با تزریق گاز پرج به فلر و تحقق زیروفلرینگ و ممیزی فنی تجهیزات در واحدهای تولیدی و انجام اقدامات اصلاحی در اورهال از اهداف سال ۱۴۰۲ در حوزه انرژی است،خاطرنشان کرد :شرکت توانسته با بومی‌سازی قطعات، ۱۵ میلیون و ۳۶۰هزار یورو از سال ۹۶ تا پایان سال ۱۴۰۱ صرفه‌جویی ارزی داشته باشد. تمام کاتالیست‌ها به غیر از یک نوع آن، ایرانی هستند.
مدیرعامل پتروشیمی فناوران با بیان اینکه پروژه زیست محیطی و توسعه ظرفیت بازیافت سالانه ۱۶۰هزار تن CO2 با هزینه سرمایه‌گذاری ۳۱ میلیون و ۲۰۰هزار یورو، موافقت‌نامه کمیته سرمایه‌گذاری و مصوبه هیئت مدیره تاپیکو را دریافت کرده و فعالیت‌های مقدماتی آن پیشرفت ۱۰۰درصدی داشته است،اظهار داشت :پروژه پترو الوفین فناوران نیز با یک میلیارد و ۷۱۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری و با هدف احداث زیرساخت‌های حیاتی واحد تولیدی و استفاده از ظرفیت درآمدزایی اجاره مخازن در طول احداث واحد تولیدی در حال انجام است.
مهندس بدری با اشاره به اینکه شرکت در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۸درصد متانول خود را به چین و ۴۰درصد آن را به هند صادر کرده ،اذعان کرد : سال گذشته بسته‌بندی بشکه‌ای را نیز راه‌اندازی کردیم.
وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۱۰هزار تن مونوکسید کربن و ۱۵۰هزار تن اسید استیک و بیش از ۹۵۴هزار تن متانول توسط این شرکت تولید شود،تصریح کرد :فناوران از سهامداری بانک ملت خارج می‌شود. نسبت بدهی ما به بانک‌ها بالا است و در شرایط تورمی تسهیلات گرفتیم. تنها به بازار هند به صورت فوب می‌فروشیم.
گفتنی است ،در پایان مجمع شفن، به ازای هر سهم ۹۰۰ریال سود نقدی تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true