×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
رشد تولید و خروج از رکود

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران با ارزیابی نتایج حاصل از رتبه بندی در سال گذشته اظهار داشت:از سال ۱۳۹۹ تا تابستان ۱۴۰۲ رشد اقتصادی مثبت بوده که براساس پیش بینی‌ها تا پایان امسال روند مثبتی در رشد اقتصادی خواهیم داشت. امسال نیز مانند سال گذشته رشد اقتصادی مثبتی را تجربه خواهیم کرد و بر این اساس در ۱۶ فصل شاهد رشد تولید خواهیم بود.

به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی ، وزیر اقتصاد در ادامه این همایش پیرامون ارزیابی شاخص های اقتصادی گفت:با مرور شاخص های اقتصاد کلان در ۲ سال گذشته مشخص می‌شود که دشواری‌های داخلی و خارجی را در ۶ سال اخیر پشت سر گذاشته ایم. البته دشواری های خارجی بخش مهمی است که هنوز پابرجاست، ما با سیاست های رئیس جمهور محترم که در حوزه توسعه روابط و اقتصاد با کشورهای همسایه شکل گرفته، گشایش های اقتصادی را شاهد هستیم و از دام رکود و رشد اقتصادی پایین خارج شده ایم اما برای اینکه تولید ملی و درآمد سرانه ارتقا یابد راه بسیاری در پیش داریم.

خاندوزی همچنین تاکید کرد: تلاش ها و سیاست هایی که در ۲ سال اخیر انجام شده باعث رشد تولید و خروج از رکود در سرمایه گذاری داخلی و خارج شده که قابل قیاس با سال های گذشته نیست. در درگاه ملی مجوزها تسهیل را ایجاد کرده‌ایم‌در حالی که در گذشته قهر نظام اداری با تولیدکنندگان و صادرکنندگان وجود داشت که این موضوع رفع شده و با تمرکز بر تسهیل به دنبال رونق تولید هستیم. در ابتدای سال جاری مصوبه ای در هیات وزیران داشتیم که باید به صورت شفاف مقررات در درگاه ملی به تولید کنندگان و صادرکنندگان اعلام شود. بنابراین امسال بخش نامه های گمرکی ۵۰ درصد کاهش داشته و برای سال آینده نیز این وضعیت ادامه خواهد داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی با تاکید بر اهمیت همکاری و همفکری بخش دولتی با شرکت های برتر گفت: با این کار به کیفیت رشد اقتصادی دست می یابیم و کالاهای تولیدی قابلیت رقابت پذیری در عرصه بین المللی را می یابد. ما در وزارت اقتصاد تلاش کرده ایم تامین مالی بانکی را با کنترل نقدینگی فراهم کنیم و ابزارهای متفاوتی را برای شرکت ها ی خوش نام و معتبر در دستور کار قرار دهیم. در سال گذشته متوسط رشد واقعی بخش صنعتی حدود ۴ تا ۵ درصد در نوسان بود اما میزان فروش شرکت های بزرگ حدود ۱۸ درصد رشد کرده است.

دکتر خاندوزی به افزایش تعداد شرکت های دانش بنیان در فهرست بیست و ششمین همایش رتبه بندی شرکت های برتر ایران را نوید بخش توصیف کرد و افزود: برای شرکت‌ها تامین مالی و تامین انرژی اهمیت دارد، بر این اساس در مورد این دو موضوع نیز نیازمند تدابیر مشترک هستیم. برنامه‌ امسال تحقق تامین مالی ۵۰۰ هزار میلیارد تومانی از طریق بورس است و در سال قبل ۲۸ درصد تامین‌ مالی جدید از طریق بازار سرمایه انجام شده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true