- ۱۰ آذر ۱۴۰۳
- اقتصاد کلان , بازرگانی , بانک , برگزیده , بورس و بازار سرمایه , بیمه , خودرو , صنعت و معدن , فناوری اطلاعات و ارتباطات , مهمترین , نساجی , نفت و انرژی , ویژه , ویژه های خبری , پتروشیمی , کار و تعاون , گزارش , یادداشت
- کد خبر 120344
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
روابط عمومی مرز بین محیط درون و محیط بیرون است مانند پوست انسان عمل می کند. در واقع پوست انسان محیط بدن را از تکانه های بیرونی حفظ میکند و مبین پویایی و شادابی یک ارگانیسم داخلی بدن نیز است در واقع روابط عمومی و رسانه، دو شاخه از درخت تنومند ارتباطات و دو حلقه از این زنجیره هستند كه به جای رقابت و ستیز با همدیگر باید در خدمت هم و مكمل یكدیگر باشند.
ایمان یعقوبی ، مدیر روابط عمومی فولاد سنگان در گفتگو با خبراقتصادطلایی با بیان اینکه تفکر توسعه بر خود توسعه مقدم است، اظهار داشت : تفکر در جامعه و سازمان ها باید شکل بگیرد و سپس برای رسیدن به توسعه و نتایج آن برنامه ریزی دقیقی داشت .
وی با تاکید براینکه نگاه ابزارگرایانه باید از روابط عمومی ها حذف شود، تصریح کرد: خوشبختانه در فولاد سنگان به دلیل نوع نگرش مدیریت ارشد سازمان؛ واحد روابط عمومی به یکی از واحدهای تاثیرگذار تبدیل شده است.
یعقوبی با تاکید بر اینکه روابط عمومی باید از حالت سنتی خارج شده و به سمت روابط عمومی مدرن پیش برود ، تصریح کرد : روابط عمومی ها در هر سطحی باید اقیانوسی از اطلاعات مختلف و آگاهی نسبت به مسائل اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی، حقوقی و… داشته باشند و در حوزه تخصصی خود بسیار عمیق باشند. وی افزود، روابط عمومی باید از حالت استبداد و خودرایی خارج شوند؛ چرا که در این صورت خود انتقادی کمرنگ خواهد شد.
مدیر روابط عمومی فولاد سنگان با بیان اینکه تعامل با رسانهها باید در مسیری باشد که به عنوان بازوی روابط عمومی عمل کند و از قدرت رسانه برای دستیابی به اهداف مورد نظر استفاده کنیم، خاطرنشان کرد: سالهاست که در فولاد سنگان به سمت برنامه ریزی استراتژیک، فرآیندمحوری شاخصهای فنی و علمی و داشتن نقشه راه برای حل مسئله حرکت کرده ایم که در همه آنها رسالت مهمی برای رسانه تعریف کرده ایم.
یعقوبی ادامه داد : با توجه به پیچیدگی جوامع امروزی، سازمانها بر آنند به منظور تحقق اهداف،شناخت کاملی از جامعه مخاطبان خود داشته باشند و تصمیماتی مبتنی بر واقعیات اتخاذ کنند و این یکی از وظایف ذاتی و مهم روابط عمومی هاست.
وی با بیان اینکه امروزه سازمان ها به این نتیجه رسیده اند، کارایی زمانی خواهد بود که از تمام ظرفیت های سازمانی و امکانات و شرایط لازم بهره مند شوند و در عرصه جامعه حضوری فعال و موثر داشته باشند، اذعان کرد: در این میان روابط عمومی ها نقش بسیار تعیین کننده دارند و می توانند با انجام فرایند اطلاع یابی، پردازش اطلاعات و اطلاع رسانی،سازمان ها را در جهت تحقق اهداف و پیاده سازی استراتژی های کلان آن یاری نمایند.
این مدیر جوان با تاکید بر اینکه روابط عمومی به عنوان یک علم دارای اصول منطقی، نظریه،الگو و فلسفه بوده و با ایفای نقش خود به شکل کارآمد می تواند در تصمیم سازی برای مدیران و ایجاد تصویر مناسب و صحیح از سازمان در جامعه، اثر بخشی را افزایش دهد، یعقوبی تصریح کرد : به طور قطع می توان گفت موفقیت روابط عمومی ها در سازمان ها در گرو توجه مدیران به اهمیت نقش و رسالت روابط عمومی هاست.نمی توان تصور کرد سازمانی در عصر حاضر به خوبی بتواند با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند،اما از مکانیزم ،ابزارها و دانش روابط عمومی بی بهره باشد.
وی افزود : روابط عمومی یکی از نهادهای تخصصی در جامعه اطلاعاتی محسوب می شود که با گردآوری درست و سیستماتیک اطلاعات و پردازش،تولید و ارائه اطلاعات به عنوان یکی از ضرورت های جامعه اطلاعاتی ، نقش موثر و غیر قابل انکاری در این عرصه بازی می کند.مهمترین مشخصه جامعه اطلاعاتی،حضور اطلاعات و اطلاع رسانی در جامعه با کمک فناوری های نوین ارتباطات و اطلاعات است.
یعقوبی ادامه داد : تولید و ارائه مناسب اطلاعات به مخاطبان، با استفاده از پلتفرم های نوین ارتباطی و تعامل دوسویه، روابط عمومی را در راه کمک به رشد ،توسعه، پویایی و هماهنگی سازمان با تغییرات محیطی و رسیدن به اهداف سازمان یاری می کند و باعث مشارکت غیرمستقیم مخاطبان در برنامه ها و فعالیت های سازمان می شود. به عبارتی اطلاعات و اطلاع رسانی و اطلاع یابی به منبع سرمایه اجتماعی سازمان،ایجاد کننده و تداوم دهنده اعتماد دوسویه بین سازمان و مخاطبان تبدیل شده است.لذا با تحقیق و پژوهش می توان بر موانع و چالش های موجود روابط عمومی در راه ایفای نقش فعال آن در عرصه ارتباطات سازمان جامعه و مخاطبان غلبه کرد و راهکارهای عملی بهبود وضع موجود و رفع مشکلات فرا روی را ارایه داد.
ضرورت پیوستن به موج عظیم هوش مصنوعی در انقلاب صنعتی چهارم
ایمان یعقوبی، مدیر روابط عمومی فولاد سنگان با بیان اینکه پدیده ای که حادث شدندش ضرورت داشته باشد حتما اتفاق خواهد افتاد، تصریح کرد : هوش مصنوعی یکی از نتایج انقلاب صنعتی چهارم است که ناگفته پیداست اکثر شرکتها وکمپانی های بزرگ دنیا به این سمت حرکت کرده اند.
وی با تاکید بر اینکه تجربه های تاریخی نشان داده اگر از جهش های علمی دنیا عقب بمانیم دچار خسران شده ایم، بنابراین مجبور و محکومیم به روز باشیم، خاطرنشان کرد: هوش مصنوعی معایب و مزایای خود را دارد ، طبق تحقیقات صورت گرفته ۸۵تا ۹۰میلیون فرصت شغلی در زمان استقرار این پدیده به صورت کامل ممکن است از بین برود و همچنین بیش از ۷۰نوع شغل از جمله روابط عمومی ها و رسانه ها ممکن است در خطر کمرنگ شدن یا حذف قرار گیرند.
یعقوبی با بیان اینکه یکی از مزایای هوش مصنوعی بحث شایسته گزینی است ، تصریح کرد : شرط ورود، بروز بودن است که در غیر اینصورت براحتی حذف خواهیم شد با استقرار هوش مصنوعی، آن دسته از افراد که توانایی فنی و علمی بیشتری دارند موفقتر خواهند بود.
مدیر روابط عمومی فولاد سنگان با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی با بهبود کارایی، دقت و هدف گذاری، صنعت روابط عمومی و بازاریابی را متحول می کند، اظهار داشت: هوش مصنوعی میتواند ایفاکنندۀ نقش مهم در بهبود ارتباطات سازمانها با مخاطبانشان باشد.
یعقوبی با اشاره به اینکه امروزه با رشد روزافزون استفاده از رسانههای دیجیتال و شبکههای اجتماعی، روابط عمومی نیز اغلب به صورت دیجیتالی و با استفاده از پلتفرمهای آنلاین انجام میشود، خاطرنشان کرد : با استفاده از الگوریتمهای هوشمند، سازمانها میتوانند مخاطبان خود را بهتر بشناسند، رویدادها و تحولات را پیشبینی کنند و عملکرد مؤثرتری داشته باشند.
مدیر روابط عمومی فولاد سنگان با تاکید بر اینکه هوش مصنوعی مثل هر فناوری دیگری میتواند برای انسان و روابط انسانی تهدید یا فرصت باشد، اظهار کرد: هوش مصنوعی با امکانات و قابلیتهای خود میتواند در بهبود و ارتقای روابط عمومی سازمانها و شرکتها نقش بسیار مهمی ایفا کند و از سویی ممکن است در آیندهای نه چندان دور روابط انسانی را به حداقل برساند. آنچه در برخورد با هر گونه فناوری حائز اهمیت است استفادۀ بهینه از آن است.
جوان سازی در بدنه روابط عمومی های سازمان ها
این مدیر جوان و خوشفکر با تاکید بر اینکه باید به جوانان و حتی نسل اعتماد کنیم، خاطرنشان کرد : بازار کار آینده جهان در دستان نسل z خواهد بود و متاسفانه نگاه سنتی منجر به مغفول ماندن از توانمندی های این نسل خواهد شد و از ماراتن پیشرفت دنیا عقب خواهیم ماند. روابط عمومی ها بیش از هر زمان نیازمند حضور نیروهای جوان، خلاق و متخصص است. مجبوریم با اقتضائات زمان حرکت کنیم و از پتانسیل های نسل جدید بهره ببریم زیرا کاملا با فناوری های روز دنیا عجین شده اند و ایده های خلاقانه ای دارند که می تواند در سازمانها جاری شود و اعتماد به جوانان و سرمایه انسانی نوظهور نتایج مثبتی خواهد داشت.