×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
افزایش مقاصد صادراتی در اوج تحریم با کنترل مصرف انرژی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع سیمان دشتستان با حضور ۹۸.۸درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش اقتصادطلایی،مهندس ایرج موسوی ، مدیر عامل شرکت صنایع سیمان دشتستان با بیان اینکه افزایش راندمان تولید به بیش از ۱۰۵درصد علی‌رغم محدودیت‌های انرژی ،رسیده است،تصریح کرد:تأمین سیمان پروژه‌های بزرگ ملی مانند نهضت مسکن ملی و نیروگاه اتمی بوشهر و افزایش دپوی کلینکر در جهت افزایش تاب‌آوری از جمله اقدامات انجام شده در شرکت است.
وی با تاکید بر اینکه پروژه عظیم شرکت، نوسازی خط تولید بود که با این اتفاق میزان تولید کوره از ۹۲۸.۷۲۸ تن به ۹۳۷.۷۲۰ تن در سال مالی مورد گزارش رسید،خاطر نشان کرد:مقاصد صادراتی از یک کشور به بیش از ۶ کشور افزایش پیدا کرد و بر این اساس عراق، کنیا، تانزانیا، سومالی، موزامبیک و کویت از جمله مشتریان شرکت هستند.

مدیر عامل شرکت صنایع سیمان دشتستان با بیان اینکه ایجاد تنوع محصول با هدف افزایش نرخ فروش و حاشیه سود از یک به ۴ محصول در سدشت صورت گرفته است،اذعان کرد: زمین شرکت سیمان منددشتی تا چند ماه آینده تعیین تکلیف می‌شود.

مدیر رزومه دار “سدشت” در ادامه با بیان اینکه ۹۴۰.۹۵۰ تن تولید کلینکر و ۸۹۴.۰۰۰ تن تولید سیمان در بودجه سال مالی آتی دیده شده ،افزود: دیگر موارد پیش‌بینی شده در بودجه سال مالی آتی عبارت است از؛ ۶۱۴.۰۰۰ تن فروش داخلی، ۳۹۰.۰۰۰ تن صادرات و ۵.۷۵۶ میلیارد ریال سود خالص همچنین احداث سلوی ۴ سیمان، ساخت و نصب سلول‌های HV آسیاب‌های آلمانی، نصب باند آموند جدید تغذیه آسیاب سیمان، تعویض گیربکس آسیاب مواد، تعویض ساختمان و تجهیزات پست آسیاب ۲، نصب الواتور سیلوهای مواد خام، نصب الواتور پیش گرم کن و ساخت ۴ دستگاه استارتر آبی از پروژه‌های آتی سدشت است.

وی افزود: محدودیت مصرف برق و گاز در فصل گرما و زمستان، الزام به تأمین برق تجدیدپذیر و تشدید قوانین سخت‌گیرانه در بخش صادرات به کشورهای همسایه از جمله چالش‌های پیش روی شرکت است.

مدیر عامل شرکت صنایع سیمان دشتستان در ادامه با بیان اینکه در سال جاری، محدودیت مصرف گاز از اواخر آبان ماه شروع شده ،تصریح کرد: علت افزایش هزینه تعمیرات این بود که امسال پروژه نوسازی خط تولید را داشتیم.

مهندس موسوی  افزود:در سال مالی قبلی، نرخ فروش صادراتی افزایش پیدا کرد، اما در سال مالی مورد گزارش موظف شدیم با نرخ ۳۹۴۰۰ تومان در سامانه نیما بفروشیم به همین دلیل با کاهش حاشیه سود صادراتی مواجه شدیم.

گفتنی است،  در نهایت با تصویب صورت‌های مالی به ازای هر سهم ۲۷۸ تومان سود تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true