×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات بی بدیل رهبر دارویی کشور  در سال سخت اقتصادی

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین  در مجموعه فرهنگی تلاش در تاریخ ۱۹/۰۶۱۴۰۲برگزار شد.

در این مجمع که با حضور بیش از ۸۰درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی،اعضای هیات مدیره،نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار،حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید؛ ریاست مجمع بر عهده آقای ابراهیم بازیان بود،که آقای  احسان احمدی و سرکار خانم مهدیه سادات طباطبائی اصل   در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای منصور نکوئی نیا  به عنوان منشی مجمع انتخاب گردیدند.
در ادامه با قرائت گزارش هیات مدیره به مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۳۱/۰۲/۱۴۰۲ و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی ،مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تنفیذ تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۳۸۶۰ ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش خبرطلایی ،دکتر نکوئی نیا، مدیرعامل بزرگترین هلدینگ دارویی کشور با بیان اینکه در حال حاضر سهم تیپیکو از کل بازار دارویی کشور ۴۴درصد و  همچنین سهم این شرکت از صادرات محصولات دارویی ایران به خارج کشور ۲۰درصد است،تصریح کرد:بزرگ‌ترین شتاب‌دهنده مجموعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه دارو، ایجاد چهار ابر پروژه دارویی‌های تک با هدف ارزآوری و ممانعت از ارزبری، تولید بیش از ۷۰درصد مواد اولیه دارویی تولیدی مورد نیاز کشور، تولید بیش از ۳۰درصد فرآورده‌های دامی کشور (در حال حاضر ۱۵درصد در اختیار است)، تولید بیش از ۴۵درصد محصولات و فرآورده‌های دارویی انسانی کشور، توزیع بیش از ۵۰درصد محصولات دارویی کشور و رشد ۲۰۰درصدی صادرات گروه افق پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۴ است.

وی با بیان اینکه ۸۲درصد از سبد محصولات مربوط به داروهای انسانی، ۱۶درصد دامی و ۲درصد سایر است،خاطر نشان کرد: از حدود ۲۵۰ نوع محصول در سبد محصولات نهایی دامی حدود ۸۰درصد مربوط به چهار خط تولید اول یعنی آمپول دامی، ساشه دامی، مایعات خوراکی دامی و محلول حجیم تزریقی (بطری) است.

مدیر عامل تیپیکو  با اشاره به اینکه در سال جاری برنامه عرضه اولیه آنتی‌بیوتیک سازی ایران و پخش دارویی اکسیر را دارد ،اذعان کرد:
تیپیکو ٢٧درصد پروژه (٣٣درصد ستادی، ٣٠درصد نوسازی و بهسازی، ٣٠درصد توسعه‌ای و ٧درصد ایجادی) در دست اقدام دارد.

دکتر نکویی نیا با تاکید بر اینکه در بودجه ١۴٠٢، ۶٩.٠٠٠ میلیارد تومان فروش دیده شده و تاکنون ٢۴درصد بودجه محقق شده است،افزود :٢١.١ میلیون دلار صادرات در سال ١۴٠١ انجام شده است. البته تیپیکو برنامه صادرات ٣٠ میلیون دلاری را داشت، اما به دلیل کمبود دارو، سازمان غذا مجوز نداد. با این حال به ٣۴ کشور صادرات انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه  ۶٧درصد از کل عدم انطباق‌های شناسایی‌شده رفع شده و ٣٩ گواهینامه توسط شرکت‌های تولید محصول نهایی و ماده اولیه داروی انسانی از سازمان غذا و دارو و ۶ گواهینامه از سازمان دامپزشکی توسط شرکت‌های تولیدکننده محصولات دامی اخذ شده است،اذعان کرد:سه گواهینامه محصول نهایی در آستانه صدور است همچنین با پیگیری ١۵ پرونده حقوقی بیش از ۵هزار میلیارد تومان انبار را حفظ کردیم.
وی با تاکید بر اینکه هلدینگ؛ سیاست‌گذاری خرید راهبردی مواد اولیه که بیشترین ارزبری را دارند و برگزاری مناقصه بین‌المللی برای ۶١ قلم را در دست اقدام دارد،خاطر نشان کرد:نظارت بر اجرایی کردن خرید راهبردی ٩١ قلم ماده اولیه دارویی با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و برنامه‌ریزی جهت عملیاتی کردن مرحله دوم خرید راهبردی ٣٠ قلم ماده اولیه دیگر از اقدامات ویژه تیپیکو است.
دکتر نکویی نیا با اشاره به اینکه احیای قسمتی از بخش‌های غیرمولد، اجرای پروژه‌هایی که چند سال متوقف مانده مانند افزایش ظرفیت تولید سرم و رونمایی از ٣٠ محصول جدید تا پایان سال جاری از دیگر اقدامات شرکت است،اذعان کرد:با افزایش ظرفیت تولید سرم، تا چند ماه آینده تولید سه میلیون عدد افزایش پیدا می‌کند.
وی با بیان اینکه زمانی که ارز ۴٢٠٠ به نیمایی تبدیل شد، مواد اولیه با نرخ ۴٢٠٠ در شرکت‌ها وجود داشت و باتوجه به اینکه با نرخ جدید به فروش رسید، برای مابه‌التفاوت آن از شرکت‌های شیمی دارو، کارخانجات شیمی دارو، توفیق دارو، زهراوی، تماد و پارس دارو ٧هزار و ۶٩ میلیارد ریال ذخیره گرفته شد،اذعان کرد: تهاتر بانک پاسارگاد و دارو پخش به دلیل بدهی شرکت برای تسهیلات گرفته شده از بانک بوده و با اینکه تهاتر صورت گرفته و سند تسویه خزانه هم صادر شده، اما بانک پاسارگاد از تسهیل بدهی خود خودداری می‌کند و تیپیکو طرح دعوی کرده و درصورتی که در دادگاه تجدید نظر هم تهاتر صورت گرفته تأیید شود، بانک پاسارگاد باید مبلغی را که برداشت کرده به شرکت برگرداند .

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تأمین با بیان اينکه پروژه کلرپارس تمام شده ،تصریح کرد:تجدید ارزیابی شرکت‌های تابعه از دستورات نهاد بالاسری است که امسال باید انجام شود.
دکتر نکوئی نیا در ادامه مجمع با رویی گشاده و شفاف پاسخگوی سوالات سهامداران بود که در ادامه از نظرتان میگذرد:

وی با بیان اینکه تیپیکو برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد و همچنین حاشیه سود محصولات از ٧درصد تا ۴٠درصد است ،خاطرنشان کرد:با توجه به مشکلات و محدودیت‌های صنعت دارو، با توصیه شستا وضعیت کسب و کار را تغییر و فضای کسب و کار را به بیرون انتقال می‌دهیم؛ اقدامی که باید دو دهه گذشته انجام می‌شد و صادرات صورت می‌گرفت.

مدیر عامل تیپیکو افزود :در حال حاضر سیستم Power BI را طراحی کردیم تا حداقل پخش‌های خود را پایش کنیم و بدانیم داروها به چه صورت و در کدام مناطق توزیع می‌شود و با تسریع این روند، تعداد تولید براساس نیاز بازار افزایش پیدا می‌کند. بنابراین مدیریت منابع و مصارف در پخش‌ها در دستور کار است.همجنین  رشد سبد فروش از برنامه‌های تیپیکو است.
گفتنی است ;درانتهای مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین با تصویب صورت‌های مالی ۳۸۶ تومان به ازای هر سهم سود تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true