×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تقسیم سود ۲۵۵۰ریالی کزغال شاهکار مدیریتی مهار تورم و رشد تولید در زغال سنگ پروده طبس

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زغال‌سنگ پروده طبس با مشارکت ۵۷.۲درصد از سهامداران در مجتمع فرهنگی تلاش سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.

به گزارش اقتصادطلایی، مهندس کریتی ثانی، مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با بیان اینکه ۱۹۰۹هزار تن زغال خام، ۱۹۸۱هزار تن فیددهی به کارخانه و ۷۰۲هزار تن کنسانتره تولید کردیم که به ترتیب ۲۸، ۲۲ و ۱۱درصد رشد داشتند،تصریح کرد:رکورد ۱۵ ساله شرکت با استخراج زغال‌سنگ خام و تولید کنسانتره در سال ۱۴۰۱ به ثبت رسید.
وی با اشاره به اینکه اکتشاف را حین استخراج انجام می‌دهیم،خاطر نشان کرد:سالانه ۱.۸ میلیون تن کنسانتره در کشور تولید می‌شود و کزغال ۳۹درصد از آن را تولید کرده است.
مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با تاکید بر اینکه سرمایه‌گذاری طرح خرید ست دوم لانگوال که مزایایی مانند افزایش تولید و کاهش ریسک تولید را به دنبال دارد، انجام شده،اذعان کرد: این موضوع به افزایش ظرفیت استخراج زغالسنگ خام به میزان ۵۲۰هزار تن و افزایش ظرفیت کنسانتره به ۲۰۸هزار تن منجر می‌شود. برنده مناقصه قبلی ست لانگوال به دلیل تحریم‌ها حضور پیدا نکرد و برنده دوم نداشتیم. با ترک تشریفات در مرحله عقد قرارداد هستیم.
مهندس کریتی ثانی در ادامه افزود:طراحی، تجهیز و آماده‌سازی استخراج بلوک ۶ پروده طبس یکی دیگر از سرمایه‌گذاری‌ها بود ،همچنین انتخاب مشاور انجام و تونل آزمایشی برای تست ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه دوره بهره‌برداری ۱۴۰۶۶ تا ۱۴۲۷ با ذخیره قطعی ۷۸ میلیون تن شناسایی شده ،خاطر نشان کرد:پس از تکمیل اکتشافات، ۳۰۰هزار تن ذخیره پیش‌بینی می‌شود،همچنین ۶۸درصد از برنامه پیشروی در معادن و ۱۰۳درصد تولید زغال‌سنگ محقق شده‌ است.
مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس با رویی گشاده و شفاف پاسخگوی سوالات سهامداران بود که در ادامه از نظرتان می‌گذرد:
وی با بیان اینکه در مورد ابهام و تاخیر در پروژه ست دوم لانگوال ضمن تذکر نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد عدم افشا اظهار داشت: دو بار مناقصه برگزار شده که بار دوم با انتخاب مشاور انجام شد‌ه است. تمام مراحل را با جدیت دنبال کردیم. ابلاغ برنده هم انجام شد. یکی از مشکلات این بود که شریک خارجی شرکت برنده به دلیل تحریم کنار کشید و ضمانت‌نامه‌ آن ضبط شد. امکانی هم برای برنده دوم به دلیل تفاوت زیاد و عدم تطابق با آیین‌نامه وجود ندارد.موضوع را با هلدینگ مطرح کردیم و با ترک تشریفات در حال پیگیری هستیم. مشاور مشخص شده است و تجهیزات خارجی خریداری خواهند شد.
مهندس کریتی ثانی با بیان اینکه به محل تامین ۳۲ میلیون یورو برای پروژه ست دوم لانگوال گفته شد ،اذعان کرد :بخشی از وام ارزی از بانک توسعه صادرات و بخش دیگر از بانک خارجی تامین خواهد شد. هنوز تصمیمی برای افزایش سرمایه برای تامین‌ منابع این پروژه نداریم.
وی در پاسخ به کمبود زغال‌سنگ در کشور و پیش‌بینی صادرات کزغال اظهار داشت:۳۰درصد صادرات در بودجه‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ پیش‌بینی شده بود که وزارت صمت مجوز نداد، نیاز است که برای تامین تجهیزات خارجی صادرات انجام شود. در راستای تامین تجهیزات خارجی به دنبال اخذ مجوز صادرات هستیم.
مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس در مورد قرارداد با ذوب آهن افزود : قرداد ۵ ساله با ذوب آهن تا سال ۱۴۰۲ تمام می‌شود. دیگر نمی‌توانیم ۶۰۰هزار تن به ذوب آهن تحویل دهیم‌. با وجودی که ۲۰۰هزار تن قرارداد خارج از ذوب‌آهن داریم، می‌توانیم حدود ۳۵۰هزار تن به ذوب آهن بدهیم.
مهندس کریتی ثانی در پاسخ به پیش‌بینی تولید در سال جاری خاطر نشان کرد: مشکلی در رسیدن به پیش‌بینی تولید ۶۰۰هزار تن وجود ندارد،همچنین متوسط قیمت هر تن زغال‌سنگ به صورت سنتی ۹۹۴هزار تومان، متوسط قیمت هر تن زغال‌سنگ مکانیزه ۶۸۴هزار تومان و متوسط هر تن زغال‌سنگ ۸۰۷هزار تومان است.
وی با بیان اینکه ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه جمع‌آوری کارگاه‌‌ها شده است‌،تصریح کرد: حدود ۱۰۰ نیروی جدید اضافه شد. یک شیفت اضافه کردیم و با چهار شیفت کار کردیم. برای این کار مجوز استخدام ۵۰ نفر را گرفتیم.
در خاتمه؛ مجمع تکلیف کرد ؛ شرکت ظرف یک‌ ماه آینده، گزارشی درباره پروژه ست دوم لانگوال افشا کند.
گفتنی است ؛با تصویب صورت‌های مالی، سود قابل تقسیم هر سهم ۲۵۵۰ ریال تصویب شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true