×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
تقسیم سود۵۵۰ ریالی سبحان دارو    صادرات ۴۴۷.۰۰۰ دلار صادرات به کشورهای همسایه دسبحان

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سبحان دارو با حضور بیش از ۷۰درصدی سهامداران در محل دانشکده داروسازی دانشگاه تهران در تاریخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۷ برگزار شد.
به گزارش خبرطلایی ، مهندس علی مرتضوی با بیان اینکه شرکت ۱۸۶ پروانه فعال دارد و سرمایه فعلی شرکت ۳۶۳ میلیارد ریال است،اظهار داشت : دسبحان ۱۲۵ محصول تولیدی و ۹ محصول خدماتی دارد.
وی با بیان اینکه شرکت در سال مالی مورد گزارش، رکورد تولید ۴ میلیارد عدد فرآورده‌های دارویی را ثبت کرد،تصریح کرد :در سال ۱۴۰۱، فروش شرکت ۷۱درصد و سود خالص ۱۱۰درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش داشته است‌. دسبحان GMP خط تولید جامدات را اخذ کرده است همچنین در سال مالی مورد گزارش، دوره وصول مطالبات از ۲۲۳ روز به ۱۹۹ روز کاهش پیدا کرده است.
مدیرعامل فرهیخته سبحان دارو با بیان تاکید بر اینکه شرکت اولین منتشرکننده اوراق مرابحه به مبلغ ۳هزار میلیارد ریال در بورس تهران با ضمانت بانکی در سال ۱۴۰۱ بوده است،اذعان کرد : اولین شرکت تأمین‌کننده منابع مالی پروژه‌ها از محل گواهی اوراق سپرده خاص با بانک رفاه بوده است.
وی در ادامه افزود :دسبحان ۴۴۷.۰۰۰ دلار صادرات به عراق، افغانستان، ونزوئلا، تاجیکستان، قرقیزستان و لبنان داشته همچنین گفتنی است دسبحان اقدام به ثبت و ارسال CTD ۳۹ قلم محصول به عراق، تاجیکستان، قزاقستان، ویتنام، گرجستان، لبنان، فیلیپین، ازبکستان، سنگال و اوکراین کرده است.
مدیر عامل سبحان دارو با بیان اینکه در سال مالی مورد گزارش، ۹ پروانه اخذ شده است. ۷ CTD به سازمان غذا و دارو ارسال شده است. ۱۰ پروانه در جریان اخذ بوده و ۱۰ درخواست مجوز اولین سری ساخت صادر شده است،افزود:نصب سیستم آبساز، پروژه کنترل و مانیتورینگ در خط تولید جامدات و نیمه جامدات، انجام اصلاح کامل GMP در خط تولید جامدات، خرید و نصب و راه‌اندازی ژنراتور برق جدید ۱۶۵۰ KVA و استقرار تجهیزات گرانولاسیون خریداری شده، ازجمله سرمایه‌گذاری‌های شرکت در سال ۱۴۰۱ است.
وی گفت : نصب و راه‌اندازی ماشین‌های تولیدی بلیستر، کارتونینگ و پرس قرص و خرید یک دستگاه بلیستر، کارتونینگ، یک دستگاه پرکن شربت و یک دستگاه کپسول پرکن در دستور کار دسبحان است که احتمالا تا ۴ یا ۵ ماه دیگر به بهربه بهره‌برداری می‌رسد. ساخت و تجهیز انبار مرکزی به مساحت ۱۵هزار متر مربع از سرمایه‌گذاری‌های آتی شرکت است که تا یک یا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
مهندس مرتضوی در ادامه با بیان اینکه ساخت و تجهیز انبار مرکزی به مساحت ۱۵هزار متر مربع از سرمایه‌گذاری‌های آتی شرکت است که تا یک یا دو ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد،اذعان کرد :طراحی، توسعه و بهبود سایت مایعات (قطره و شربت) و راه‌اندازی سیستم تولید آب دیونیزه خریداری شده از شرکت BWT از دیگر برنامه‌های آتی شرکت است.
شرکت برنامه افزایش سرمایه ۱۷۰ میلیارد تومانی از محل سود انباشته را در دستور کار دارد و در حال پیگیری اخذ مجوزها است.
گفتنی است ، در انتهای مجمع سبحان دارو، به ازای هر سهم ۵۵ تومان سود تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true