×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گفتگوی اقتصاطلایی با مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا :پتروشیمی آپادانا ؛رکورددار تولید متانول دردنیا/ با سرعت رشد تولید؛ سال ۱۴۰۳ بزرگترین صادره کننده متانول خواهیم شد

با حضور پررنگ هلدینگ خلیج فارس در چهاردهمین همایش بین المللی IPF ؛ آپادانا خلیج فارس باتولید روزی ۵هزار تن متانول بیش از پیش خوش درخشید.

مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا در گفتگو با اقتصادطلایی با بیان اینکه بازار متانول در دنیا روبه رشدبود ،تصریح کرد:بیش از یک دهه گذشته در ایران با توجه به قدرت تولید در متانول سرمایه گذاری خوبی صورت گرفت و حدود ۱۰طرح متانول از جمله آپادانا،دنا ،سبلان ،مرجان و کیمیا با ظرفیت روزی ۵هزار تن شروع به کار کردند.
وی با بیان اینکه مصرف کننده اصلی متانول چین است ،تصریح کرد :چین قدرت اول مصرف کننده در دنیاست به همین جهت ایران روی این طرح سرمایه گذاری کرد.
رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا افزود:آپادانا یکی از ۱۰طرحی است که در منطقه عسلویه تولید متانول دارد و تمایزش با بقیه طرح ها در این است که تنها طرح متانول هلدینگ بزرگ خلیج فارس بوده و پرقدرت در حال فعالیت است .
نعامی در ادامه با بیان اینکه در خصوص دانش فنی طرح آپادانا تاقبل ازسال ۹۵با شرکت کازاله سوئیس ارتباط خوبی داشت ،خاطر نشان کرد:پس از اعمال شدیدترین تحریم های ظالمانه از سوی آمریکای جنایتکار ارتباط با شرکت کازاله قطع شد .
وی با بیان اینکه با وجود فشار تحریم ها ،قدرت گرفتیم و توان تولید داخل را افزایش دادیم ،تصریح کرد:بسیاری از تجهیزاتی که در گذشته از شرکتهای ایتالیایی و آلمانی تامین می شد با ارتقای توان داخلی مشکلی در جهت تامین تجهیزات نداریم و تهدید را به فرصت تبدیل کردیم .
مهندس نعامی ،رئیس بازرسی فنی پتروشیمی آپادانا در خاتمه ضمن ابراز امیدواری در خصوص اتمام طرح پیش راه اندازی در سال ۱۴۰۲خاطر نشان کرد:با سرعت رشد تولید؛ سال ۱۴۰۳ بزرگترین صادره کننده متانول خواهیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true