×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - 24 شهریور - 1404  
true
true
رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس: لزوم نوسازی شناورهای چوبی و تجهیز بنادر شمالی و جنوبی کشور به شناورهای مدرن/ ارتباط با بنادر بزرگ دنیا نیازمند شناورهای تجاری بزرگ و پیشرفته است

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح مزیت‌های توسعه ناوگان حمل‌ ونقل دریایی، گفت: بنادر شمالی و جنوبی کشور باید به شناورهای مدرن تجهیز شوند.
به گزارش اقتصادطلایی منصور آرامی در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بر ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل دریایی برای اقتصاد ایران، تاکید کرد و اظهار داشت: معتقد هستم باید از ظرفیت داخلی برای ساخت ناوگان حمل و نقل دریایی استفاده کرد اما متاسفانه از این ظرفیت بی‌بهره مانده ایم و این درحالی است که رهبری چه در مورد تکیه بر توان داخلی و چه در مورد توسعه اقتصاد دریامحور تاکیدات ویژه‌ای داشته‌اند.

این عضو‌کمیسون عمران مجلس ادامه داد: ۸۵ درصد تجارت کشور از مسیر حمل و نقل دریایی است و نیازمند بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل دریایی، نوسازی ناوگان، بهره‌مندی از شناورهای به‌روز دنیا، افزایش سرعت فعالیت‌ها، کاهش قیمت کالا و ایجاد صرفه اقتصادی بیشتر برای فعالان اقتصادی در حوزه دریایی و بندری هستیم تا بتوانیم در رقابت با سایر کشورها موفق عمل کنیم.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بهره‌مندی از ناوگان حمل و نقل دریایی توسعه یافته، ایمنی و امنیت بیشتری برای حمل کالا به همراه دارد، گفت: باید در راستای نوسازی ناوگان حمل و نقل دریایی و بهره‌مندی از فناوری و تکنولوژی روز دنیا در بنادر شمالی و چه در بنادر جنوبی اقدام و اینگونه بتوانیم فاصله خود را با کشورهای پیشرفته کم کنیم.

آرامی با تاکید بر اینکه کشتیرانی ملی ایران نیازمند توجه هر چه بیشتر به توسعه ناوگان است، خاطرنشان کرد: در عین حال باید شاهد تقویت کشتی‌سازی داخلی باشیم و سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی امر باید دستگاه‌ها و ارگان‌های دریایی را به منظور فعالیت هرچه بیشتر در این راستا ترغیب کند و از محل وجوه اداره شده خود، تسهیلات مورد نیاز را به متقاضیان اعطا کند.

وی افزود: در بخش شناورهای چوبی نیز که دچار فرسودگی هستند، نیازمند تصمیم عملیاتی و جدی هستیم و هرچند دولت نسبت به این مسئله ورود کرده است اما هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است، بنابراین نوسازی شناورهای چوبی نیز باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

رییس فراکسیون توسعه اقتصاد دریامحور مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هر چند در حوزه مسافری اقداماتی صورت پذیرفته است، اظهار داشت: همچنان نیازمند تسهیلات ویژه برای نوسازی شناورها در حوزه مسافری هستیم و در بخش تجاری نیز شناورهای فرسوده و قدیمی نیازمند کمک دولت و سازمان بنادر و دریانوردی برای نوسازی هستند.

آرامی با بیان اینکه حتی شناورهای بزرگ نیز باید مورد توجه ویژه از سوی متولیان امر قرار گیرند، گفت: سازمان بنادر به عنوان متولی امر باید به مقوله کشتی های بزرگ تجاری نیز توجه داشته باشد.

‌این عضو‌کمیسون عمران مجلس خاطر نشان کرد: از نظر موقعیت جغرافیایی کشور ما به گونه‌ای است که با سایر بنادر دنیا و همسایگان از مسیر دریا در ارتباط بوده و اگر قصد داریم با سایر بنادر دنیا در ارتباط باشیم باید از شناورهای با تکنولوژی بالا و به روز بهره‌مند شویم چرا که امروزه در بنادر بزرگ دنیا، صرفا شناورهای بزرگ و مدرن مورد استقبال و پذیرش قرار می‌گیرند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true