×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - 14 مرداد - 1404  
true
true
دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران: چالش‌ها و گلوگاه‌های دریایی و بندری کشور واکاوی شود/ ضرورت اقدام اثرگذار برای عملیاتی کردن توسعه دریامحور

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به ضرورت آسیب‌شناسی در حوزه دریایی و بندری، گفت: باید چالش‌های و گلوگاه های فعالیت های سازمان بنادر و دریانوردیی در بخش های مختلف شناسایی و با واکاوی مسائل، شاهد بهبود وضعیت بندری و دریایی و پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.
به گزارش اقتصادطلایی یحیی ضیایی مهرجردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در رابطه با برگزاری نشست‌های هیات اندیشه‌ورز این سازمان و بهره مندی از نظرات کارشناسان دریایی و بندری در بهبود وضعیت حمل و نقل دریایی کشور، اظهار داشت: مبنای تشکیل هیات اندیشه ورز بسیار ارزشمند است اما در عین حال باید به نحوه مدیریت و اصلاح کارکردها توجه ویژه داشت.

وی ادامه داد: استفاده از تجربیات گذشته و افراد با تجربه در حوزه دریایی و بندری بسیار مفید است ولی باید از اندیشه های نو و منابع انسانی جوان به بهترین شکل در دوره جدید استفاده کرد و در کنار آن از ظرفیت شرکت های فعال و موثر در حوزه دریایی و بندری بهره برد تا هیات اندیشه ورز بتواند به بهترین شکل ممکن کارایی داشته و اثرگذار باشد.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات روز حوزه دریایی و بندری در جلسات هیات اندیشه ورز مطرح و در رابطه با آن ها چاره اندیشی شود، عنوان کرد: در عین حال باید چالش های پیش روی سازمان بنادر و دریانوردی و گلوگاه های کاری در حوزه دریایی و بندری مطرح و بهترین راهکارها برای حل این مسائل و مشکلات ارائه شود.

ضیایی با تاکید بر ضرورت توجه هرچه بیشتر به مقوله توسعه دریامحور در کشور، اظهار داشت: چندین سال است که در رابطه با توسعه دریامحور شعارهای مختلفی داده شده اما در عمل اتفاق خاصی رخ نداده است لذا با واکاوی چالش های می توان، شاهد تغییر رویه در بخش حمل و نقل دریایی و به ویژه توسعه دریامحور باشیم.

وی ادامه داد: بازرگانی کردن بنادر، مساله بسیار مهم دیگری است که سازمان بنادر و دریانوردی باید به صورت جدی در خصوص آن برنامه ریزی کند و به صورت شفاف و روشن برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تدوین کرده و اجازه فعالیت جزیره ای در این بخش را ندهد چراکه تاثیر عوامل بیرونی به ماهیت مساله و اثرگذاری هرچه بیشتر آن خدشه وارد می کند و به عنوان ترمزی برای توسعه بنادر ایران عمل خواهد کرد و موجب هدر رفت منابع می شود.

دبیرکل اتحادیه مالکان کشتی ایران با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل هیات های اندیشه ورز، گفت: باید آسیب شناسی مناسبی در بخش های مختلف حوزه دریایی و بندری صورت گیرد تا بتوانیم با برنامه ریزی صحیح در مسیر مناسبی گام برداریم و شاهد پویایی حمل و نقل دریایی کشور باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true