×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - 14 مرداد - 1404  
true
true
دکتر صالحی خبر داد: شرکت تراورس در آستانه بازگشت به راه‌آهن/تاکید بر حسابرسی ویژه و شفاف سازی گزارشات مالی تراورس تا پایان سال ۱۴۰۰

دکتر سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به لزوم بازگشت شرکت تراورس به راه‌آهن، بر تعیین حسابدار ویژه جهت بررسی عملکرد گذشته مالی این شرکت در راستای رعایت عدالت و انصاف در جهت حفظ حق‌الناس و منافع ملی کشور تاکید کرد.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دکتر صالحی با تأکید بر برگزاری دو نشست مفصل با حضور معاونان و مدیران کل راه‌آهن و مدیر عامل و هیات مدیره شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه آهن (تراورس) عنوان کرد: طی جلسات برگزار شده مشخص شد که متاسفانه در گزارش‌های واصله، بی‌انظباطی و پیچیدگی‌های خاصی در عملکرد مالی شرکت تراورس از سوی بازرسان و حسابرسان قانونی گزارش شده است که لازم است تمامی این موارد شفاف سازی شوند.
دکتر صالحی با یادآوری اینکه شرکت تراورس در سال ۱۳۷۱ از سوی شرکت راه آهن تاسیس و در سال ۱۳۸۹ در فرآیند خصوصی سازی شرکت‌های دولتی، به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داد: این شرکت در سال اخیر با حکم دادگاه به راه‌آهن واگذار شد و متاسفانه طی ۱۰ سال اتفاقاتی برای مدیریت و عملکرد این شرکت رخ داده است که غیرقابل پذیرش است.
مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هم‌اکنون شرکت تراورس همچون فرزند تضعیف‌شده و آسیب‌دیده در آستانه بازگشت به خانواده خود است، تاکید کرد: لازم است تا با حسابرسی ویژه کاملا مشخص شود طی این مدت چه اتفاقاتی برای شرکت تراورس رخ داده و شرکت راه آهن در چه وضعیت و شرایطی تراورس را تحویل می‌گیرد.
متأسفانه به دفعات از بانک‌های مختلف وام گرفته شده و پولش وارد شرکت نشده و به دلیل عدم بازپرداخت این وام‌ها، عدم پرداخت بیمه و عدم پرداخت مالیات، حساب‌های اصلی شرکت مدت‌هاست که از سوی دستگاه‌های مختلف مسدود شده است. این تنوع در تخلف و بی‌انضباطی‌های مالی، شائبه‌های مختلفی را به ذهن متبادر می‌کند که باید به فوریت اصلاح گردد.

همچنین دکتر صالحی در صفحه توئیتر خود عنوان کرد:
«در مجمع #تراورس حقیقتا دلم سوخت که در فرآیند اختصاصی‌سازی! این شرکت با قویترین تجهیزات و متخصصین ساخت ریلی، موجب تباهی آن شدند درحالیکه در این مدت بسیاری از کشورها در توسعه شبکه ریلی فرسنگها جلوتر رفتند.
در فجر انقلاب این فرزند در آستانه بازگشت است و به لطف خدا آن را احیا می‌کنیم.»

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true