true

حسن تلیکانی، عضو هیئت مدیره بانک قرض الحسنه مهر ايران اظهار داشت: رشد ۶۴ درصدي منابع بانک در سال جاري ناشي از افزايش خدمات بانک و گسترش سبد محصولات است و اين بانك تا چهار سال آينده يكي از بانكهاي بزرگ كشور مي شود.
به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، تلیکانی با اشاره به اقدامات موثر بانک در سال هاي گذشته گفت: «سعي کردهايم تمام بخشهايي را كه نيازهاي خرد در حوزه تأمين مالي دارند، بهمرور زمان پوشش دهيم و بتوانيم تمركز مراودات مردم را در حساب پسانداز و جاري افزايش دهيم.»
حسن تلیکانی در رابطه با رشد چشمگیر منابع بانک قرضالحسنه مهر ایران در سه سال گذشته گفت: بانک مهر ايران بر اساس استراتژي خود از ابتداي فعاليتش موفقيتهاي چشمگيري را به دست آورده است. بهطور مشخص، در سه سال اخير همواره از نظر نرخ رشد منابع، در بين بانکهاي كشور، بانك اول يا دوم بود است. در اين مدت تلاش شده كه قدر مطلق منابع نيز افزايش يابد. بايد اشاره كرد كه از اين منظر نيز گاهي بهاندازه بانكهاي بزرگ ايران رشد داشتهايم. تلاش هيئت مديره و بهخصوص مديرعامل بانك اين بوده كه فرهنگ قرضالحسنه را بسط دهيم و با توجه به تدبيرهايي كه انديشيده شده، بتوانيم مردم را اقناع كنيم با تمركز مراودات مالي خود در حساب بانكيشان در بانك مهر ايران ميتوانند از تسهيلاتي با كارمزد حداكثر چهار درصد بهرهمند شوند.
وی در همین رابطه اظهار کرد: تلاش شده بهمرور زمان، با افزایش پوشش تقاضاهای مردم، تعداد مشتريان خود را افزايش دهيم. خوشبختانه امروز شاهديم مشتريان بانک به بيش از هشت ميليون نفر رسيده اند. اين خود يکي از شاخصهايي است که منابع بانك مهر ايران را افزايش داده است. رشد ۶۴ درصدي منابع بانك در سال جاري ناشي از افزايش خدمات بانك و گسترش سبد محصولات است.
تلاش برای ادامهدار بودن رشد منابع
تلیکانی اینطور ادامه داد: سعی کردهايم تمام بخشهايي را که نيازهاي خرد در حوزه تأمين مالي دارند، بهمرور زمان پوشش دهيم و بتوانيم تمرکز مراودات مردم را در حساب پسانداز و جاري افزايش دهيم و خوشبختانه موفق هم بودهايم. اميدواريم اين رشد منابع ادامهدار باشد و بانك قرضالحسنه مهر ايران تا چهار سال آينده به يكي از بانكهاي بزرگ كشور تبديل شود.
عضو هیئت مدیره بانک قرضالحسنه مهر ایران افزود: در طول سالهای گذشته بهطور مستمر با افزايش تعداد مشتريان بانک روبرو بودهايم. پيش از اين اکثريت مردم نميدانستند براي تأمين مالي خرد به کدام بانك مراجعه كنند، اما امروزه اغلب مردم ميدانند براي تأمين نياز خود و دريافت تسهيلات خرد بايد به بانكهاي قرضالحسنه مراجعه كنند. آمار ما نيز نشان ميدهد كه در سال جاري دريافتكنندگان تسهيلات از بانك قرضالحسنه مهر ايران از مرز دو ميليون نفر عبور ميكند. موضوع ديگر اعتقاد قلبي تمام مديران بانك از مديرعامل تا لايههاي پايين به سنت قرضالحسنه و ثمربخش بودن آن است كه در موفقيتهاي اين بانك اثرگذار بوده است.
وی در رابطه با شکلگیری مطالبات معوق در بانکهای مختلف، بيان داشت: يکي از مشکلات شبكه بانكي و بهخصوص بانكهاي تجاري، رسوب منابع اين بانكها در مطالبات معوق است. در حقيقت داراييهاي منجمدي در ترازنامه همه بانكها وجود دارد و البته اين شايد اشكال اقتصاد كشور باشد. زيرا طرحهايي كه براي دريافت تسهيلات به بانك ارائه ميشود، بعضاً توجيه اقتصادي نداشته يا پيشبينيهاي لازم بهطور دقيق صورت نگرفته است. تحريمها، ركود، تورم و… همه باعث ميشود بخشي از تسهيلاتي كه بانكهاي تجاري اعطا ميكنند، در بخش مطالبات قفل شود و سرعت گردش نقدينگي را در بانكها كاهش دهد.
تلیکانی در همین راستا با اشاره به مطالبات معوق اندک بانک قرضالحسنه مهر ایران، گفت: خوشبختانه بهعلت پرداخت تسهيلات خرد، اعتقاد مردم به قرضالحسنه، تأمين نيازهاي مردم از طريق قرضالحسنه، رضايتمندي آنها از اين عقد بهعلت کارمزد بسيار پايين و همچنين اعتقاد طبقات خرد به برگشت بدهي و وام باعث شده مطالبات معوق در بانك قرضالحسنه مهر ايران بسيار پايين باشد.
وی در این باره توضیح داد: به یک معنا ثابت شده افرادي که از تمکن مالي پايينتري برخوردارند، خوشحسابتر هستند. در بانکهاي تجاري تمايل به سمت پرداخت تسهيلات كلان وجود دارد و گفته ميشود مردم تسهيلات خرد را پرداخت نميكنند. ولي ما در بانك قرضالحسنه مهر ايران ثابت كرديم كه اتفاقاً دريافتكنندگان تسهيلات خرد خوشقولتر هستند. مطالبات معوق بانك قرضالحسنه مهر ايران اكنون زير يك درصد است كه ميتوان گفت در سطح آسيا بينظير است.
مطالبات معوق بانک مهر ایران صفر است
تلیکانی با یادآوری اينکه بانک قرضالحسنه مهر ايران، خيلي بيشتر از ۰.۷ درصد مطالبات معوق خود را بهعنوان ذخيره دريافت کرده، تصريح كرد: با اين حساب ميتوان مطالبات معوق بانك قرضالحسنه مهر ايران را صفر درصد حساب كرد.
این کارشناس مسائل بانکی درباره طیف مشتریاني که اين بانک براي خود تعريف كرده، گفت: يكي از اقدامات خوبي كه در سه سال گذشته انجام شد، سعي بر اين بود كه قرضالحسنه را در جامعه فراتر از وام ازدواج معرفي كنيم. به همين علت سعي كرديم خدمات بانك را بسط دهيم. اكنون در حوزه اشتغالآفريني كارهاي مشتركي را با كميته امداد و بنياد بركت انجام ميدهيم. همچنين با صندوق نوآوري و شكوفايي، سازمان بسيج سازندگي و… نيز همكاري داريم.
وی اینطور ادامه داد: نگرش ما این بوده که با بسط خدمات خود نگرانی خانوادهها را در حوزههاي مختلف کاهش دهيم، از جمله در حوزه تحصيل فرزندان آنها. در همين زمينه همکاريهايي را نيز با دانشگاه آزاد اسلامي و دانشگاه پيام نور انجام ميدهيم. به دانشجويان اين دانشگاهها تسهيلاتي داده ميشود و در طول تحصيل يا پس از آن، اقساط اين تسهيلات را پرداخت ميکنند.
true
true
https://eghtesadtalaei.ir/fa/?p=15077
true
true