- ۱۸ دی ۱۴۰۳
- اقتصاد کلان , بازرگانی , بانک , برگزیده , بورس و بازار سرمایه , بیمه , خودرو , صنعت و معدن , عکس , فناوری اطلاعات و ارتباطات , مهمترین , نساجی , نفت و انرژی , ویژه , ویژه های خبری , پتروشیمی , کار و تعاون , گزارش , یادداشت
- کد خبر 120649
- بدون نظر
- ایمیل
- پرینت
سایز متن /
پنل تخصصی مدیران عامل بانکها با موضوع “راهبردهای هوش مصنوعی از منظر مدیران بانکی” در افتتاحیه دهمین رویداد تراکنش ایران، با شعار “آینده باهوش است”، برگزار شد. در این پنل که با حضور گسترده مدیران، متخصصان و فعالان حوزههای مالی، بانکی، پرداخت، فناوری و نوآوری همراه بود، سخنرانیهای مهمی ارائه شد.
به گزارش اقتصادطلایی ، وهب متقینیا، مدیرعامل بانک کشاورزی، یکی از سخنرانان اصلی این پنل بود که به بیان نگرانیهای مهم و دغدغههای کلیدی درباره آینده هوش مصنوعی پرداخت. وی با تأکید بر پیچیدگی این فناوری، اظهار کرد: “ما با پدیدهای بسیار پیچیده مواجه هستیم که تصور آینده بشریت با آن دشوار است. هوش مصنوعی با چالشها و خطرات غیرمنتظرهای روبرو است که نیاز به بررسی دقیق و مدیریت دارد.”
متقینیا افزود که تواناییهای هوش مصنوعی از هوش انسانی فراتر است و میتواند در صنعت بانکی، به ویژه در حوزههایی مانند امنیت سایبری، نقش مهمی ایفا کند. وی تأکید کرد که با وجود کمبودهایی در زیرساختها، نیروی متخصص و قوانین و مقررات، فاصله صنعت بانکی ایران در برخی حوزهها با جهان کاهش یافته و هوش مصنوعی میتواند کمکهای شایانی در این زمینه ارائه دهد.
مدیرعامل بانک کشاورزی همچنین به مزایای دیگر هوش مصنوعی اشاره کرد، از جمله امتیاز اعتباری، پرداخت وام و مدیریت ریسک. وی ابراز امیدواری کرد که این فناوری به جای تهدید، در جهت بهبود و پیشرفت زندگی انسانها مورد استفاده قرار گیرد.
او به تجربه بانک کشاورزی در استفاده از هوش مصنوعی نیز اشاره کرد و گفت: “در بانک کشاورزی، با اپلیکیشن باران و پروژه هوشیار وارد این حوزه شدیم. همچنین پروژه الماس که در زمینه تحلیل محتوا و اطلاعات مکانی فعالیت میکند، یکی دیگر از ابزارهای ما در این مسیر است. ما از اطلاعات دریافتی از وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات بهتر به کشاورزان بهره میبریم و امیدواریم بتوانیم از ظرفیتهای هوش مصنوعی به طور مؤثر و در جهت منافع بشر استفاده کنیم.”
«چابک» بانک کشاورزی، بالاترین سطح امنیت در مبادلات چک
متقینیا در پایان به اهمیت احراز هویت غیرحضوری برای بانک و مشتریان اشاره کرد و گفت: “این ابزار میتواند به بهبود تجربه بانکی مشتریان و افزایش امنیت کمک کند.”