×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
زرین ؛خاک را با هنر کیمیا کرد

مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت زرین معدن آسیا(سهامی‌عام) مورخ ۱۴۰۳/۰۴/۲۱در مجموعه فرهنگی تلاش تشکیل گردید.
در این مجمع که با حضور ۷۰درصد از سهامداران حقیقی و حقوقی ، اعضاء هیات مدیره، نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار گردید، ریاست مجمع برعهده آقای مهندس حسین جوادی بود ، که جنابان مجتبی بزرگ و محمد محمدی در مقام نظار اول و دوم و جناب آقای شهرام کدخدایی ،مدیر عامل شرکت زرین معدن آسیا به عنوان دبیر مجمع انتخاب گردیدند.
درادامه با ارائه گزارش مجمع مربوط به اهم فعالیتهای صورت پذیرفته در طی سال مالی منتهی به ۱۴۰۲/۱۲/۲۹و پس از استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی، مجمع نشینان با طنین صلوات خود ضمن تصویب صورتهای مالی و تنفیذ معاملات مشمول ماده ۱۲۹ با تقسیم سود ۱۲۰ریالی به ازای هر سهم به کار خود پایان دادند.

به گزارش اقتصادطلایی،مهندس کدخدایی ،مدیر عامل شرکت زرین معدن آسیا گفت: از اسفندماه سال ١۴٠٢ قرار بر این شد که قیمت خرید خاک از بورس کالا براساس قیمت پایه هفته قبل باشد، نه قیمت کشف شده است.

وی درخصوص سرمایه‌گذاری در شرکت‌های فرعی اظهار داشت:علاوه بر راه‌اندازی شرکت توسعه صنایع روی مهدی آباد که دو سه سالی است شروع به کار کرده، شرکت قصد دارد برای راه‌اندازی کارخانه زغال‌شویی اقدام به انتشار اوراق مرابحه کند و این طرح تا پایان سال ١۴٠٣ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل “فرزین” با بیان اینکه ناچار هستیم به سمت خاک وارداتی برویم، تصریح کرد: این موضوع بستگی به تخصیص ارز دارد و به دلیل اینکه فلزات رنگی جزئی از لیست مواد خام و نیمه‌خام است و طبق دستورالعمل ملزم به عرضه ١٠٠درصد ارز در سامانه نیما هستیم، این کار با مشکل مواجه خواهد شد.

وی افزود : سال گذشته دو مجوز ورود موقت خاک دریافت کردیم و در حال حاضر یک مجوز ورود موقت خاک داریم که برای آن، ثبت نیاز ارزی کردیم و در انتظار تایید نهایی وزارت صمت هستیم.

مهندس کدخدایی با تاکید براینکه کاملاً به نفع شرکت است که خاک خریداری شده را مستقیماً به کنسانتره تبدیل کند و به فروش برساند، اذعان کرد: با توجه به جهش بهای تمام‌شده که سال گذشته شاهد آن بودیم و نوسانی بودن IME و احتمال افت آن، در مواقعی به ناچار باید بخشی از خاک خریداری شده را به شمش تبدیل کنیم و نگهداریم تا به روند سودآوری شرکت کم‌ترین آسیب وارد شود.

گفتنی است ؛در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زرین معدن آسیا به ازای هر سهم ۱۲۰ریال سود نقدی تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true