×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
خودکفایی در تولید یک کاتالیست انحصاری کشور آلمان با کمک یک شرکت دانش بنیان ایرانی

مدیرعامل پتروشیمی فن‌آوران از بومی‌سازی و تولید یک تکنولوژی جدید و تحت انحصار آلمان که مستقیم دی‌اکسیدکربن را به متانول تبدیل می‌کند توسط یک شرکت دانش‌بنیان در کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادطلایی ، حسین رفیق دوست با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت دانش بنیان نفت‌وگاز سرو و پتروشیمی فن‌آوران به منظور تجاری‌سازی و ساخت آزمایشی نیمه صنعتی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، با بیان اینکه پتروشیمی فن آوران همواره در داخلی‌سازی و ساخت کاتالیست با شرکت های دانش بنیان ایرانی پیشرو بوده است، تاکیدکرد: شرکت سرو یکی از قوی ترین شرکت‌های سازنده کاتالیست در کشور است.

وی درباره انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین شرکت دانش بنیان نفت‌وگاز سرو و پتروشیمی فن‌آوران به منظور تجاری‌سازی و ساخت آزمایشی نیمه صنعتی طرح تبدیل دی‌اکسید کربن به متانول، افزود: این یک تکنولوژی جدید است که مستقیم دی اکسید کربن را به متانول تبدیل می‌کند.

ساخت یک کاتالیست انحصاری آلمان توسط شرکت دانش‌بنیان‌ ایرانی

مدیرعامل پتروشیمی فن آوران ادامه داد: تکنولوژی و کاتالیست این موضوع پیش‌تر به صورت انحصاری در اختیار آلمان بود اما این مهم با همکاری شرکت دانش بنیان توسعه یافت.

وی گفت: این طرح کاملا دانش بنیان و ایرانی است و ۱۰۰ درصد کاتالیست مورد نیاز در شرکت دانش بنیان سرو ساخته شده است تا با آن از دی اکسید کربن به متانول برسیم و این تکنولوژی به مرحله ساخت هم رسیده است.

رفیق دوست با بیان اینکه تقریبا در واحد متانول و منوکسید کربن پتروشیمی فن‌آوران همه کاتالیست‌ها ایرانی است، اظهار داشت: آخرین کاتالیستی که مانده است، کاتالیست «سنتز» است که برای آن نیز برنامه داریم و اقدامات مربوط به آن انجام شده و به زودی آخرین ری‌اکتور خود را هم با کاتالیست ایرانی بالا خواهیم آورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true