×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
گفتگوی اقتصادطلایی با  مهندس شهاب ابوالحسنی مدیر سایت سامانه آنلاین توزیع تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی زیمانو:شرایط ویژه خرید برای کادر درمان و بیماران

با سلام و خوش آمد گویی خدمت آقای مهندس شهاب ابوالحسنی مدیر سایت سامانه آنلاین توزیع تجهیزات پزشکی و لوازم بهداشتی زیمانو
من هم خدمت شما و همراهان گرامیتان سلام عرص نموده و از اینکه مجموعه زیمانو را برای مصاحبه انتخاب نمودید سپاسگزارم.
• به عنوان سوال نخست می خواستم بدونم زیمانو به چه معناست و سایت شما چه مأموریتی را دنبال می‌کند؟
معنای زیما در زبان اوستایی به معنی زمین می باشد. زیست در زیما یعنی زندگی و حیات جاودانه و حفاظت از زمینی که در آن زیست می کنیم و ما در زیمانو به دنبال زمینی نو با زیست بوم و زندگی نو می باشیم.
تجهیزات پزشکی با سلامت مردم سر و کار دارد و فروش این محصولات مسئولیت سنگینی دارد. بنابراین اولین و مهم‌ترین اصل در خصوص تهیه تجهیزات پزشکی، اصالت و کیفیت کالای مورد نظر است.
فردی که قصد تهیه لوازم پزشکی و بهداشتی را دارد، به دنبال شفافیت است و حتما باید از مشخصات محصول مورد نظر خود اطلاع کامل داشته باشد.
خریدار تجهیزات و لوازم پزشکی، ترجیح می‌دهد به تمامی موارد مورد نیاز خود از یک منبع دسترسی داشته باشد و کالاهای مدنظر را از همان منبع تامین کند. دسترسی به کالاها در نزدیکی شهر سکونت هم از نیازهای فردی است که قصد خرید این محصولات را دارد.
قیمت محصولات پزشکی و بهداشتی هم مسئله‌ای مهم برای افراد است. ارائه قیمت منصفانه و معقول از حقوق طبیعی و نیازهای همیشگی افراد است.
اما از آنجایی که بازار تجهیزات پزشکی مصرفی به عنوان بازاری که باید در خدمت افراد رنج دیده جامعه ( بیماران ) باشد ولی متأسفانه در برخی موارد دیده شده است که در خدمت سود جویان است و از عدم شفافیت رنج می برد، و با توجه به اینکه ابزارهای دولتی با ساختار و مأموریت های آنها با وجود تمام کارهای خوبی که در چند سال گذشته انجام شده است نمی تواند کارآمدی لازم را برای شفافیت قیمت در این عرصه داشته باشد، ما بر آن شدیم تا از ابزاری آنلاین و شفاف بهره برده و زمانی که مصرف کننده نهایی اقلام مصرفی خود را از ما تهیه می کند از نظر کیفیت، قیمت و در کمترین زمان ممکن و در همه کشور به طور یکسان و با خیال راحت و بدون دردسر، در دسترس داشته و خرید نماید.
• با این توضیحات یعنی مخاطبان شما بیماران هستند؟
به نوعی بله، تا ۸۵ درصد کالاهای ارائه شده در زیمانو برای مصرف نهایی توسط بیماران هستند، یعنی اقلام و تجهزاتی که در سامانه ما وجود دارد یا توسط خود بیمار یا توسط پزشکان، پرستاران و بهیاران در مراکز درمانی، بیمارستان، درمانگاه، مطب، کلینیک، خانه سالمندان و در منزل استفاده می شود. البته ما اقلامی هم داریم که صرفاً برای بیمار استفاده نمی شود و ممکن است برای پیشگیری از بیماری مانند همین ماسکی که شما الان استفاده کرده اید. یا اقلام بهداشتی که طیف وسیع‌تری از مخاطبان را در بر می‌گیرد و مراکزی مانند سالن‌های زیبایی، رستوران‌ها و تهیه غذا و شرکت‌ها هم از مخاطبان این دسته هستند.
اما بطور کلی ما در زیمانو دو مخاطب اصلی داریم، یکی تأمین کنندگان محترم که شامل تولید کنندگان و وارد کنندگان تجهزات پزشکی و بهداشتی هستند، و یکی مصرف کنندگان این نوع لوازم. یعنی ما بستری را فراهم نموده ایم تا تأمین کنندگان عزیز بتوانند محصولات خود را در آن بدون واسطه به دست مصرف کننده نهایی برسانند.
• خوب اینجا لازم شد یه سؤال پایه ای تر بپرسم که تجهیزات پزشکی مصرفی شامل چه نوع تجهیزاتی است؟
تجهیزات پزشکی برای تشخیص بیماری‌ها و همچنین درمان و پیشگیری از آن به کار می‌رود. کالا و تجهیزات پزشکی طبق دسته بندی سازمان غذا و داروی آمریکا شامل سه سطح است که این تقسیم بندی بر اساس تاثیر آن بر روی سلامت فرد است.
سطح یک تجهیزات پزشکی لوازمی هستند که طراحی ساده ای داشته و نظارت عمومی بر روی آن‌ها صورت می‌گیرد. سطح دو شامل اقلامی است که علاوه بر نظارت عمومی، باید کنترل‌های ویژه نیز روی آن انجام شود. مانند تشک‌های برقی.سطح سه حساسیت بالاتری دارد و جان بیمار به آن وابسته است. این تجهیزات پیشرفته بوده و در مراکز درمانی کاربرد بیشتری دارند.
• تجهیزات مصرفی پزشکی چه اقلامی هستند؟
تجهیزات پزشکی مصرفی معمولا یک بار مصرف یا چند با مصرف هستند و برای هر بیمار به صورت جدا استفاده می‌شوند. وسایلی مثل سرنگ، باند، چسب، دستکش، آبسلانگ، آنژیوکت و گان از مثال‌های بارز این لوازم هستند. ما در زیمانو تجهیزات پزشکی را به دوازده زیر دسته زیر تقسیم نموده ایم:
۱- ارتوپدی و فیزیوتراپی مثل انواع باندهای گچی، فایبر گلاس و فشاری، پاس باندها، چسب های فیزیوتراپی، انواع تشک و بالشت‌های طبی و غیره
۲- ارولوژی و سونداژ مانند انواع سوند فولی و نلاتون، کیسه ادرار و کلوستومی، ژل لوبریکانت و غیره.
۳- البسه پزشکی مانند انواع ماسک، انواع دستکش، روپوش های پزشکی و غیره.
۴- وسایل پانسمان، مانند انواع باند، گاز، چسب، منگنه و غیره.
۵- تزریقات، شامل انواع سرنگ، سرسوزن، ست سرم، میکرو ست، اسکاپ وین، آنژیوکت و غیره.
۶- توانبخشی شامل : انواع عصا، واکر و غیره
۷- تجهیزات جراحی مانند انواع تیغ بیستوری، نخ بخیه و غیره
۸- تجهیزات مصرفی دتدان مانند قلم سفید کننده، چسب دندان.
۹- زنان زایمان مانند اسپکلوم واژینال، اپیکاتور و غیره
۱۰- ضد عفونی کننده ها مانند انواع الکل
۱۱- منسوجات شامل انواع ملحفه و زیرانداز
۱۲- و تجهیزات عمومی مانندکپسول و پاف اکسیژن، انواع پد سر و گرم، پوآر، دمیار، انواع توالت، سیفتی باکس و غیره می‌باشد.
به جز تجهیزات گفته شده ما برخی از دستگاه‌ها تجهیزات پزشکی مانند تب‌سنج‌ها، دستگاه‌های تست قند خون، فشار سنج‌ها، پاک کننده و تصفیه کننده های هوا و آب را به دلیل اهمیت آن به عنوان یک دسته جداگانه در نظر گرفتیم.
همچنین طیف وسیعی از لوازم و اقلام بهداشتی در دسته ای جداگانه در نظر گرفته شده است، و به دلیل اهمیت موضوع دسته ای جداگانه برای خوراکی‌ها و درمانهای پیشگیری کننده و کمک کننده به بهبود سرماخورگی، درد، زخم و بیماری دیابت ایجاد شده است.

• برای اینکه اقلام مصرفی با قیمت مناسب به دست مصرف کننده نهایی برسد چه تمهیداتی در نظر گرفتید:
ما برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد و واسطه‌ها روی سایت شرایطی فراهم نموده ایم تا کلیه مراکز درمانی، خانه‌های سالمندان، خیریه‌ها، سالن‌های زیبایی، شرکت‌ها و سازمان‌ها، رستوران‌ها، مراکز آموزشی و پزشکی، همکاران حوزه پزشکی و سلامت بتوانند با قیمت‌ها وشرایط ویژه خرید کنند.
بدین منظور، پس از ثبت نام شخص مسئول و تکمیل حساب کاربری و آپلود مدارک مثبته مبنی بر تأیید مرکز توسط وی، در اسرع وقت با بررسی تیم کارشناسی زیمانو، کاربری وی ارتقاء یافته و بوسیله ایمیل مربوطه یا از طریق تماس یا پیامک اطلاع رسانی می‌گردد. از آن پس می‌توانند، قیمت‌های متفاوت، مناسب و مخصوص به خود را با نام کاربری تآیید شده در سایت زیمانو مشاهده کرده و سفارش خود را جهت ارسال نهایی نماید.
همچنین ما به عنوان مسئولیت اجتماعی خود برای بیماران در منزل نیز این امکان را فراهم نموده ایم تا از قیمت‌های ویژه مراکز بهره‌مند گردند. زیرا افرادی که بیمار در منزل دارند، صرف نظر از پرداخت هزینه‌های گزاف دارو و تحمل سختی مراقبت از بیمار، به دنبال یک بستر برای تهیه لوازم مصرفی ای هستند که همواره به آن نیاز دارند و باید هر چند وقت یک بار آن را دوباره تهیه کنند. بنابراین هزینه‌ای که باید برای لوازم مصرفی پرداخت کنند برای آنان حائز اهمیت بوده و نقش مهمی در رسیدگی به سلامت فرد بیمار دارد.
• هم اکنون برای خرید تجهیزات پزشکی، چه موانع و مشکلاتی وجود دارد؟
تعدد فروشندگان و واسطه‌های فروش تجهیزات پزشکی، مسئله اعتماد و اطمینان را برای خریدار سخت‌تر می‌کند. پیدا کردن منبعی که کالای اصل و کاملا مطابق خواسته مشتری را ارائه داده و همچنین اطلاعات درست و شفافی از محصول ارائه دهد، گاهی اوقات از مشکلات این زمینه به حساب می‌آید.
همانطور که گفته شد، در دسترس بودن و توانایی پیدا کردن محصول مورد نظر یکی از نیازهای مشتری است. بسیاری از کالاها توسط خیلی از منابع تامین نمی‌شوند و در دسترس نیستند. علاوه بر این، ممکن است مسافت تامین کننده و فروشنده از خریدار، به قدری باشد که خریدار توانایی و قابلیت خرید فیزیکی را نداشته باشد و مجبور شود از خرید خود صرف نظر کند. در بسیاری از شهرستان‌های ایران شاهد این موضوع هستیم که یک فرد حتی قابلیت دسترسی به یک سرنگ ساده را در شهر خود ندارد.
قیمت‌های بالا و همچنین قیمت‌های متفاوتی که فروشندگان ارائه می‌دهند، انتخاب و خرید را برای افراد سخت‌تر می‌کند. خیلی اوقات واسطه‌های فروش تجهیزات پزشکی و بهداشتی، باعث بالا رفتن غیرمنطقی کالاها شده و حتی فرد را از خرید منصرف می‌کنند و فرد مجبور به پیدا کردن یک فروشنده دیگر با قیمتی منصفانه و معقول است.
بسیاری از ما تصور می‌کنیم که تجهیزات پزشکی مصرفی تنها مورد استفاده پزشکان است و بنابراین این افراد نحوه استفاده و مشخصات کامل این محصولات را کاملا بلد هستند. در صورتی که خیلی از اوقات افراد عادی که بیمار در منزل دارند یا حتی کسانی که به تازگی وارد دنیای پزشکی و درمان شده‌اند، نیاز دارند تا مشخصات کامل یک وسیله و همچنین طرز استفاده از آن را یاد بگیرند تا درمانی موثر و بدون خطا را تجربه کنند.
تمام عوامل گفته شده در بالا، منجر به مشکلی اساسی به نام اتلاف وقت می‌شود، که روند خرید را کند و خسته کننده می‌کند.
ر چگونه می‌توان به این مشکلات پاسخ داد و آن‌ها را برطرف کرد؟
خریداران تجهیزات پزشکی نیاز به بستری دارند که ابتدا با مشخصات دقیق محصول مورد نظر و طرز استفاده آن آشنا شوند و سپس با قیمتی مناسب این محصول را خریداری کرده و نگران دسترسی، کیفیت و نحوه دریافت محصول نباشند.
در روزگار فعلی با پیشرفت علم و استفاده روزافزون از اینترنت، خرید سریع، بدون معطلی و بدون نیاز به حضور فیزیکی خواسته تمام افراد است.
ما در زیمانو سعی می‌کنیم با فراهم آوردن بستری امن، شفاف و راحت که موجب دسترسی همه افراد شود، کلیه موانع فوق را از سر راه مصرف کنندگان بر داریم ، تا بتوانند تجربه خوب و لذت بخشی از خرید خود داشته باشند.

با سپاس فروان از شما که در این مصاحبه شرکت کردید.
من هم متقابلاً از شما تیم خوب پایگاه خبری اقتصادطلایی سپاسگزارم، به امید دیدار مجدد

لیلا سبزه علی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true