×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
مدیرکل آسیای میانه سازمان توسعه تجارت مطرح کرد جزئیات لغو ممنوعیت‌های وارداتی از اوراسیا

پس از آنکه رئیس سازمان توسعه تجارت در نشستی که هفته گذشته از سوی اتاق تهران و با موضوع توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه برگزار شد، از ابلاغ مصوبه سران سه قوه برای لغو ممنوعیت‌های وارداتی ایران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا خبر داد، مدیرکل آسیای میانه، قفقاز و روسیه سازمان توسعه تجارت ایران، جزئیات بیشتری از این مجوز بیان کرد.

به گزارش اقتصادطلایی به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، رحمت‌الله خرمالی در این باره به خبرگزاری تسنیم، گفت: واردات برخی از اقلام که به‌سبب حمایت از تولید داخلی به کشور ممنوع بوده است، پیرو مصوباتی که از نهادهای بالادستی اخذ شده، امکان ثبت سفارش واردات این دست از کالاها از کشورهای اوراسیا فراهم شده است.

به گفته وی، کالاهایی امکان واردات به کشور را دارند که حتماً در همان پنج کشور اتحادیه اوراسیا تولید و در گواهی مبدأ این کالاها باید ساخت یکی از پنج کشور اتحادیه اوراسیا ذکر شده باشد.

خرمالی در عین حال، تصریح کرد که قرار است که تا پایان سال ۲۰۲۲ مذاکرات مربوط به انعقاد قرارداد تجارت آزاد جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اوراسیا نهایی شود و پس از تصویب این قرارداد از سوی مراجع دو کشور، ۹۰ درصد از تعرفه‌ها میان دو طرف به مرور صفر خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true