×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
زنگ خطر ورشکستگی شرکت‌های واردکننده کالای دندانپزشکی به واسطه ورود کالاهای قاچاق

یک وارد کننده تجهیزات دندانپزشکی در کنگره بین المللی انجمن پریودنتولوژی ازمشکلات تولید و وارد کردن که منجر به خطر ورشکستگی به علت کمبود نقدینگی و مشکلات ارزی می شود؛ گلایه کرد.

به گزارش اقتصادطلایی وی افزود: لازم است دولت از بخش صنعت داخلی حمایت ویژه‌ای داشته باشد که متأسفانه در این زمینه طی سال‌های گذشته خوب عمل نشده و بسیاری از تجهیزات دندانپزشکی از کشورهای خارجی تهیه می‌شود.
این وارد کننده با بیان اینکه بارها در مورد عدم صدور مجوز واردات کالاها جلساتی تشکیل شده است اما متأسفانه هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته ،اظهار کرد: در شرایط بحرانی باید تمام موانع برداشته شود؛زمانی که از وارد کننده و تولیدکننده‌های کشور حمایتی صورت نمی‌گیرد واردات کالای قاچاق افزایش پیدا می‌کند که در این صورت رقابت‌پذیری شرکت‌های داخلی با چالش جدی مواجه می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه وقتی واردات کالایی کاهش می‌یابد به طور معمول قیمت آن افزایش خواهد یافت ،تصریح کرد: تا زمانی که قیمت‌های متفاوت ارز وجود داشته باشد این بازار آشفته به سامان نخواهد رسید.
این وارد کننده افزود: یکی دیگر از معضلات ما در خصوص واردات تجهیزات دندانپزشکی طولانی شدن زمان آن است که که گاهی منجر به تعدیل نیروها و در نهایت به خروج سرمایه از کشور و سرمایه گذاری در بازارهای دیگر منجر خواهد شد که دراین صورت حذف واسطه‌های مختلف باید در دستور کار قرار داشته باشد.
وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی باید نظارت بیشتری بر مبادی ورود غیررسمی کالاها داشته باشد ،خاطر نشان کرد: در شرایط تحریم سازمان تعزیرات حکومتی تاکید بر عدم تبلیغات کالاهای وارداتی دارد که در این صورت انگیزه قاچاقچی درجهت افزایش ورود کالای قاچاق بیشتر می شود ؛چرا که تامین نیازها در گرو تهیه کالاست.
این وارد کننده تجهیزات دندان پزشکی با بیان اینکه آینده خوبی در انتظار این صنعت نیست و ممکن است تحریم ها شدیدتر شود، اظهار کرد: دولت باید مجوزها را به طور یکسان به شرکتها بدهد و دست واردکنندگان را بدون انتقال ارز سهمیه بندی باز بگذارد.
وی با بیان اینکه شرکتهای دارای مجوز پاسخگوی نیاز بازار نیستند ،خاطر نشان کرد: با توجه به کمبود تامین مواد اولیه و تغییر گریدها نمی توان پیش بینی کرد چه عواقبی در انتظار بیمار خواهد بود .
این وارد کننده در خاتمه افزود: تا سال گذشته یک میلیون ایمپلنت وارد و در دهان بیماران استقاده می شد و حدود ۴۰شرکت به طور رسمی و ۷۰شرکت ایمپلنت به طور غیر رسمی در کشور فعالیت می کردند.

عاصیه سبزعلی

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true