×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پتروشیمی شازند در مدار ارزآوری روی ریل صادرات

نقش صنعت پتروشیمی دررشد تولید و ارزآوری؛ نقش بسیار ممتازی است که پتروشیمی شازند به عنوان تولیدکننده متنوع‌ترین محصولات پتروشیمی کشور درارزآوری بسیار قابل ملاحظه است.
محمد رضا قربانی در گفت و گو با اقتصادطلایی با بیان اینکه مصارف تولیدات مجتمع بسیار متنوع و دارای طیف گسترده ای است ، افزود: دربخش پلیمری، پلی اتیلن سبک خطی، پلی اتیلن سنگین، پلی پروپیلن و پلی بودتاین رابر تولید می شود که این مواد پلیمری در تولید محصولاتی چون گریدرهای مخصوص تولید سرنگ یک بار مصرف، کیسه سرم، بدنه باتری، گونی آرد، الیاف و همچنین مواد اولیه ساخت بشکه های بزرگ به روش دورانی و نیز گرید مخصوص تولید لوله های فاضلاب، آب، گاز و… کاربرد دارند..
وی اضافه کرد: اولویت مصرف فرآورده‌های مجتمع، تامین نیاز صنایع داخل کشور است و تولیدات مجتمع سهم بسزایی در تامین نیاز صنایع پایین دستی دارد .
قربانی تصریح کرد: نگاه ویژه این شرکت به موضوع صادرات سبب شده است که محصولات تولید شده این مجتمع عظیم صنعتی به اقصی نقاط دنیا صادر شود.
رئیس صادرات پتروشیمی شازند ادامه داد: مهمترین چالش پیش روی شرکت، موضوع تامین خوراک است؛ چراکه این شرکت از معدود شرکت های پتروشیمی در سطح کشور است که خوراک آن، خوراک مایع یعنی نفتای سبک و سنگین است .
وی افزود :با توجه به موقعیت جغرافیایی پتروشیمی شازند هزینه های حمل جهت صادرات به کشورهای دیگر از جمله اروپایی شرقی ، ترکیه و روسیه بیشتر است که ناگزیریم سفارش ها را با تناژ پایین تر ارائه دهیم .
قربانی با بیان اینکه متخصص ترین نیروهای پتروشیمی در شازند مشغول خدمت هستند ، خاطرنشان کرد: اکثر پتروشیمی ها ۴ ساله اورهال دارند در صورتی که در شازند ۶سال است به دلیل ترافیک بالای کاری اورهال انجام نشده است.
رئیس صادرات پتروشیمی شازند در ادامه با بیان اینکه درشرایط سخت تحریم تولیدات شازند بالا رفته و حتی تولیدات انحصاری هم داریم ، تصریح کرد : در صنعت رنگ و رزین ، زیره کفش و همچنین صنایع شوینده تاثیر قابل توجهی داریم ؛ چراکه اگر تولیدات شازند نباشد مجبور به واردات خواهیم شد که ارزبری بالایی دارد.
قربانی با تاکید بر اینکه پتروشیمی شازند ،مایع سوز است و هزینه های تولید ۳ برابر پتروشیمی گاز سوز است ، اذعان کرد :قیمت خوراک متفاوت است که نیاز به حمایت از مدیران بالادستی و حاکمیتی صنعت از جمله وزارت نفت و وزارت صمت دارد ؛ چرا که قیمت خوراکی که وارد این مجموعه می شود براساس تامین نفتا از پالایشگاه ها از طریق خط لوله بوده است که به جهت شرایط اقتصادی کشور نتواتسته اند تامین کنند که پتروشیمی شازند راه حل آن را به مدد کارشناسان خبره پیدا کرد.
وی افزود: شازند از سال گذشته تا کنون ۲درصد صادرات خود را افزایش داده و تلاش کرده است تا بازارهای جدید را هم اضافه کند.
وی ضمن اشاره به حاشیه سود در پتروشیمی شازند در خصوص هزینه های بالای تولید اظهار داشت : در شرایطی که اقتصاد بزرگ جهانی به مشکل خورده و حتی رشد اقتصاد چین آن طو که انتظار می رفت برآورده نشده در تلاشیم که با مدیریت راه حل گرای شازند مشکل تولیدات و همچنین صادرات را حل کرده که پرقدرت پای کارایستاده ایم .
رئیس صادرات پتروشیمی شازند با توجه به تحولاتی که در بخش تعهدات ارزی ایجاد شده، اظهار کرد: اخیرا با تغییر و تحولاتی که در سیاست ها و استراتژیک صمت اتفاق افتاد ثبت سفارش با مشکل مواجه شد و به تاخیر افتاد که باعث شد بسیاری از تعهدات ما نیز به تعویق بیفتد.
محمدرضا قربانی، رییس صادرات پتروشیمی شازند درباره صادرات و تغییراتی که این شرکت نسبت به سال گذشته داشته است، گفت: پتروشیمی شازند در چشم انداز خود، خواهان تولید محصولات متنوعی برای فروش و صادرات است. بر این اساس هم با دشواری هایی مواجه است چراکه وقتی در چشم اندازهای در نظر گرفته شده بخواهید چندین محصول را تولید کنید قطعا باید تک‌تک محصولات در بازار مورد تحلیل قرار گرفته شود و به فروش برسد در حالیکه اگر یکی یا دو محصول تولید شود بازار درک بیشتری از آن محصول دارد، بنابراین کار دشوارتر می شود
رئیس صادرات پتروشیمی شازند درباره تغییر جامعه هدف برای فروش محصولات، گفت: ما نسبت به بازار انعطاف پذیر هستیم زمانی که احساس کنیم بازاری جوابگوی نیاز ما نیست به بازارهای دیگر رجوع و روی آنها تمرکز می‌کنیم؛ در حال حاضر بازارهای ترکمنستان و ازبکستان و روسیه از محصولات صادراتی پتروشیمی شازند برای صنایع مرتبط خود استفاده می کنند و نام محصولات پتروشیمی شازند برای آنها آشناست.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true