×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
پلوله ۲۳۱۰ریال سود تقسیم کرد    شفافیت عملکرد در شرکت تولیدی گاز و لوله

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولیدی گاز لوله با حضور ۶۰درصد صاحبان سهام مورخ ۲۸ /۰۳/۱۴۰۲ در محل مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی برگزار شد .
به گزارش اقتصادطلایی، دکتر سید علی زرهانی ،مدیر عامل شرکت تولیدی گاز لوله با بیان اینکه خریدهای مواد پلی‌اتیلن شرکت لوله‌ساز زیرمجموعه طی ۷ سال گذشته از بورس کالا انجام‌ شد،تصریح کرد:محدودیت‌های شرکت برای خرید مواد اولیه از بورس کالا ،همچنین تخصیص سهمیه مشخص برای هر واحد تولیدی در سال است.
وی با اشاره ب اینکه در بخش عمده‌ای از سال مالی قبل، محدودیت سقف خرید هفتگی به مقدار ۶۰ الی ۱۲۰هزار تومان برقرار بوده است،خاطر نشان کرد:با توجه به دوره وصول مطالبات به دلایل خارج از اراده و کنترل شرکت، تامین نقدینگی برای خرید مواد با دشواری‌هایی مواجه است.

مدیر عامل شرکت تولیدی گازلوله در ادامه افزود :سهم تولید لوله‌های آب‌رسانی از ۳۰۰ تن به ۱۸۰۰ تن افزایش پیدا کرده که رشد ۳ برابری را نشان می‌دهد.
وی با بیان اینکه تولید و فروش شرکت به دلیل نقد فروشی یکسان نیست ،اذعان کرد:در بهمن ماه و اسفندماه هر سال، فاکتور و دریافت هزینه هر محصولی که شرکت تولید کند به فروردین ماه موکول می‌شود.
دکتر زرهانی با اشاره به اینکه فروش شرکت از ۱۹۳ میلیارد تومان به ۲۳۸ میلیارد تومان رسیده که بخشی از آن ناشی از تورم در نرخ محصول است،تصریح کرد: این در حالی است که دولت نیز طی یکی دو سال گذشته سعی دارد نرخ پلی اتیلن را روی یک دلار نگه دارد.
وی افزود :افزایش هزینه‌های اداری شامل حقوق کارمندان و هزینه‌های حمل و نقل به دلیل تحویل در محل محصول در این آیتم قرار می‌گیرد.
دکتر زرهانی با تاکید بر اینکه سایر درآمدها و هزینه‌های عملیاتی نیز مربوط به درآمد سایر شرکت‌های زیرمجموعه است،تصریح کرد: یکی از شرکت‌ها از زیان انباشته خارج شده و ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، میزان سهم ما از سود آن شرکت است.
وی با بیان اینکه سایر درآمدهای غیرعملیاتی نیز شامل فروش ساختمان و سود بانک است،افزود :افزایش فروش به پیمانکاران شرکت‌های گاز و آب و فاضلاب، پرهیز از هرگونه رقابت ناسالم و تلاش در جهت دستیابی به بودجه فروش به منظور کاهش قیمت تمام‌شده محصولات، رصد دقیق بازار و رقبا به منظور حضور در مناقصات با حاشیه سود منطقی، افزایش فروش‌های نقدی و بخش غیردولتی در جهت افزایش سرمایه در گردش نقدی و افزایش تولید و تمرکز بر تولید محصولات آبی با عنایت به ضرورت کنترل منابع آب کشور، بخشی از سیاست‌ها و برنامه‌های شرکت در حوزه فروش است.
دکتر زرهانی در ادامه افزود:تامین به‌موقع مواد اولیه پلی‌اتیلن و استفاده حداکثری از ظرفیت عملی شرکت به منظور کاهش هزینه‌های جذب نشده، افزایش حاشیه سود عملیاتی و اعمال مدیریت هزینه، پرهیز از تحمیل هزینه‌های غیرموثر، تامین به‌موقع قطعات و لوازم یدکی به منظور کاهش توقفات احتمالی خطوط تولید و کاهش ضایعات از برنامه‌های شرکت در حوزه بهای تمام‌شده خوانده شد.
وی با بیان اینکه حضور بیشتر در مناقصات نقدی به نسبت مناقصاتی که پشتوانه آن‌ها اسناد خزانه است،تصریح کرد: تکمیل زنجیره تامین محصولات از طریق ساخت و تولید قالب‌های درپوش‌های پلاستیکی لوله‌های گازرسانی و آب‌رسانی در سایزهایی که شرکت نیاز به تامین آنها از خارج از
مجموعه دارد، از برنامه‌های شرکت در بخش کنترل هزینه‌های عملیاتی است.
وی با تاکید بر اینکه شرکت از دهه ۹۰ تاکنون هیچگونه مطالباتی ندارد،اظهار کرد:شرکت هیچ سندی در رهن بانک ندارد. زمین ماهشهر اساسا سند ندارد. تایید نهایی تسویه تسهیلات ارزی پلوله را که بصورت ریالی تسویه شد، هنوز توسط بانک مرکزی اعلام نشده است.
مهندس حبیبی رییس محترم مجمع شرکت گاز لوله هم در خاتمه مجمع گفت :به فکر افزایش سرمایه شرکت های زیر مجموعه از طرق مختلف از جمله تجدید ارزیابی دارایی ها هستیم.

گفتنی است؛در نهایت در پایان مجمع به ازای هر سهم ۲۳۱۰ ریال سود نقدی تقسیم شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

true