×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
تحلیلگر بازار سرمایه :بورس ایران تحت تاثیر انتخابات آمریکا قرار خواهد گرفت یا خیر؟

میلاد یزدان پور؛ تحلیلگر بازار سرمایه و موسس آکادمی رویال بورس در رابطه با تاثیرات انتخابات آمریکا بر بازار بورس ایران توضیحاتی ارائه کرد.
میلاد یزدان پور در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی”اقتصادبروز طلایی” در رابطه با انتخابات آمریکا و تاثیر آن بر بازار های مالی ایران اظهار کرد: انتخابات آمریکا همزمان با ۳ نوامبر یا ۱۳ آبان ماه سال جاری برگزار خواهد شد که ریاست جمهور آن از بین دو حزب دموکرات ( آقای جورج بایدن) و حزب جمهوری خواه ( آقای دونات ترامپ) انتخاب خواهد شد.
وی با بیان اینکه هر دو کاندیدا از توافق با ایران به عنوان یکی از ابزار های تبلیغاتی خود استفاده میکنند که ترامپ از راه اعمال فشار و تحریم و بایدن از طریق مذاکره این مهم را دستاویز برنامه‌های خود قرار داده اند، گفت: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که در تمام دنیا سیاست از اقتصاد پیروی می‌کند بدان معنا که اگر قرار باشد اتفاق سیاسی مهمی رخ دهد بازارهای هوشمند مثل طلا و ارز به استقبال آن می‌روند.
تحلیلگر مسائل اقتصادی خاطر نشان کرد: رشد های فعلی بازار طلا و ارز نشان از این است که بلا شک آقای ترامپ رئیس جمهور مجدد آمریکا خواهد شد و در حال حاضر بازار در حال پیشخور کردن این اتفاق است چرا که به دنبال انتخاب آقای ترامپ به عنوان رئیس جمهور با شدت گرفتن تحریم ها، قدرت تسعیر ارز دولت کاهش خواهد یافت لذا قسمتی از مسیر رشد دلار در این مدت صورت گرفته است.
وی تصریح کرد: پیشینه رفتار دولت ایران این نکته را به ما گوشزد می کند که با نزدیک شدن به انتخبات آمریکا، دولت شروع به تسعیر ارز از منابع موجود کند که در این صورت دلار و طلا کمی کاهش یابد و حتی وارد فاز اصلاحی خود شود؛ به عبارت دیگر، این اقدام از جانب دولت صورت می‌گیرد تا نشان دهد که انتخابت آمریکا تاثیری بر اقتصاد کشور نداشته و همزمان در این زمان بورس هم مجدد رونق خواهد گرفت تا خوراک تبلیغاتی ایجاد شود.
تحلیلگر بازار سرمایه بیان کرد: نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که به یاد داشته باشید هرچه تحریم ها بیشتر شوندتورم نیز افزایش یافته و متاسفانه یا خوشبختانه بازار سرمایه شرایط بهتری خواهد داشت چرا که این بازار به صورت تورمی رشد خواهد کرد که البته این امر در بلند مدت به هیچ عنوان برای اقتصاد کشور شرایط خوبی را رقم نمی‌زند.
یزدان پور در رابطه با فعال کردن مکانیسم ماشه توسط آمریکا و تاثیر آن بر بازار سرمایه، گفت: اگر به یاد داشته باشید زمانی که قرارداد لوزان (پیش زمینه برجام) ایجاد شد، ریزش سال ۹۲ اتفاق افتاد و رشد هیجانی بورس از زمانی شروع شد که ترامپ از برجام خارج شد و حتی پس از آن رشد پر شتاب تر بازار سرمایه نیز پس از وضع قانون کاتسا سپاه توسط آمریکا، صورت گرفت و بنابر این نگرانی درباره تاثیر منفی این موضوع بر بورس ایران بی جهت است.
وی گفت: برخی از افراد قصد این را دارند که تازه وارد بازار سرمایه و به ویژه بازار شوند نکته مهم در ارتباط با بازار های مالی که دوستان قصد دارند به تازگی وارد آن شوند این است که اگر قرار باشد بازار روال عادی خود را طی نکند، دقیقا همانجایی که همه انتظار رشد شارپ تر را از بازار دارند (عموما پس از مقاومت ها) بازار وارد اصلاح خواهدشد.
موسس آکادمی رویال بورس گفت: خاطرتان باشد که پس از شکست مقاومت یک میلیونی که همه تارگت های دو میلیون را سر میدادند بازار سرمایه وارد فاز اصلاحی شد، پس از آن با شکست مقاومت ۲ میلیونی که تارگت ها ۵ میلیون نیز به گوش میرسید مجدد بازار وارد اصلاح عمیق و نه ریزش به عقیده بنده شد.
یزدان پور در رابطه با اینکه بازار ارز چه شرایطی را دنبال خواهد کرد، گفت: بازار ارز به ویژه دلار، پس از رد کردن مقاومت روانی ۳۰ هزار تومانی در جایی که همه منتظر رشد ها نجومی هستند بازار وارد فاز رنج زدن و حتی اصلاحی خودش خواهد شد

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.


true